Mòduls
Aparadorisme i disseny d'espais comercials
Gestió de productes i promocions en el punt de venda
Gestió econòmica i financera de l'empresa
Investigació comercial
Logística d'aprovisionament
Logística de l'emmagatzematge
Organització d'equips de vendes
Polítiques de màrqueting
Tècniques de venda i negociació
Anglès
Màrqueting digital
Atenció al client, consumidor i usuari
Formació i orientació laboral
Projecte de gestió de vendes i espais comercials
Formació en centres de treball
Aparadorisme i disseny d'espais comercials
99 hores (7 hores setmanals)
S'imparteix el setembre i el febrer
Gestió de productes i promocions en el punt de venda
99 hores (7 hores setmanals)
S'imparteix el setembre i el febrer
Gestió econòmica i financera de l'empresa
132 hores (9 hores setmanals)
S'imparteix el setembre i el febrer
Investigació comercial
132 hores (9 hores setmanals)
S'imparteix el setembre i el febrer
Logística d'aprovisionament
99 hores (7 hores setmanals)
S'imparteix el setembre i el febrer
Logística de l'emmagatzematge
132 hores (9 hores setmanals)
S'imparteix el setembre i el febrer
Organització d'equips de vendes
99 hores (7 hores setmanals)
S'imparteix el setembre i el febrer
Polítiques de màrqueting
82 hores
(5 hores setmanals)
83 hores
(5 hores setmanals)
Tècniques de venda i negociació
99 hores (7 hores setmanals)
S'imparteixel setembre i el febrer
Màrqueting digital
99 hores
(7 hores setmanals)
66 hores
(4 hores setmanals)
Atenció al client, consumidor i usuari
99 hores (7 hores setmanals)
S'imparteix el setembre i el febrer
Formació i orientació laboral
99 hores (7 hores setmanals)
S'imparteix el setembre i el febrer
Projecte de gestió de vendes i espais comercials
99 hores (7 hores setmanals)
S'imparteix el setembre i el febrer
Formació en centres de treball
350 hores
S'imparteix el setembre i el febrer
Informació detallada
- accedir a un treball de tècnic superior o tècnica superior,
- cursar un altre cicle formatiu de grau superior
- accedir a qualsevol estudi universitari oficial de grau.
Gestionar les operacions comercials de compravenda i distribució de productes i serveis, i organitzar la implantació i animació dels espais comercials, segons criteris de qualitat, seguretat i prevenció de riscos, aplicant la normativa vigent.
Indústria: Departament comercial, de màrqueting.
Intermediaris: comerç independent, comerç integrat, comerç associat, assessorament comercial i agències comercials.
L’itinerari formatiu és l’ordre en què es recomana cursar els mòduls del cicle formatiu per garantir l’assoliment progressiu dels coneixements. Dins de cada mòdul, les unitats formatives també s’han de cursar en l’ordre recomanat per assegurar una progressió correcta en l’aprenentatge. Els mòduls de més 150 hores estan dividits en dos blocs.
És recomanable matricular-se de mòduls o blocs sencers i no d'unitats formatives soltes. La matrícula per unitats formatives soltes només és recomanable si ja s’ha superat alguna unitat en un altre centre.
L’itinerari formatiu recomanat per a les persones que poden dedicar entre 20 i 30 hores setmanals a l’estudi és el següent:
Semestre 1: M03, M08 (bloc 1) i M01
Semestre 2: M08 (bloc 2), M10, M13 i M05
Semestre 3: M12, M11 (bloc 1) i M09
Semestre 4: M11 (bloc 2), M04, M07 i M15
Semestre 5: M02, M06 i M14
Les persones que a més d’estudiar a l’IOC treballen i tenen obligacions familiars haurien de valorar la possibilitat de seguir un itinerari formatiu de 6 o 7 semestres per completar el cicle formatiu, cursant dos mòduls per semestre.
En el document Organització dels mòduls en unitats formatives es concreta el títol i la durada de cada unitat formativa.
Adjunto el document Organització dels mòduls en unitats formatives que també s'ha de canviar.
Observacions
-
Alguns mòduls o unitats formatives es poden convalidar si s'aporten altres estudis oficials.
-
El M10 –Anglès - s'imparteix al nivell B1 del Marc europeu comú de referència per a les llengües. Per al seguiment idoni dels continguts és convenient tenir uns coneixements previs de la llengua anglesa almenys al nivell B1. En tot cas l'alumnat disposarà d'un conjunt de recursos de reforç especialment destinats a tots aquells que tinguin problemes amb el nivell de l'idioma.
Activitats pròpies del perfil professional
Cada cicle formatiu té associades una sèrie d’activitats pròpies del perfil professional. Si curseu el mòdul de l’FCT del CMA0 CFGS Gestió de vendes i espais comercials realitzareu les tasques que s’indiquen en el pla d’activitats següent:
Si voleu sol·licitar l’exempció de l’FCT haureu de justificar, documentalment, que heu treballat en l’àmbit professional corresponent a aquest cicle formatiu, realitzant les tasques específiques del nivell de Tècnic/a Superior en Gestió de vendes i espais comercials descrites en el pla d'activitats.
Les places de matrícula disponibles per al CMA0 CFGS Gestió de vendes i espais comercials són 200 en cada semestre.
En cas que en un semestre el nombre de sol·licituds de matrícula sigui superior al de places disponibles, s'apliquen els criteris de prioritat i de reserves de places establerts a la Resolució del procediment de preinscripció i matrícula a l'Institut Obert de Catalunya del curs.
Hi ha més informació a l'enllaç Com s'adjudiquen les places dels estudis de Cicles formatius de formació professional.
En aquest vídeo podràs veure la informació acadèmica de les portes obertes. Després de la connexió en directe també estarà accessible.
Subscriu-te al nostre canal Youtube IOC