Els cursos de català per a menors residents a l'estranger (CRE) són uns cursos adreçats als adolescents i joves catalanoparlants d'entre 12 i 17 anys que resideixen a l'estranger. L'objectiu és que joves que tinguin el català com a llengua de relació amb almenys un dels seus progenitors puguin adquirir les competències lingüístiques bàsiques en aquest idioma a través d'un itinerari formatiu cooperatiu i dinàmic.

Són cursos de 4 mesos de durada cadascun. Iniciem aquesta oferta amb un curs pilot del nivell inicial. Els cursos tenen en compte totes les variants del català i es preveu la incorporació de joves que utilitzin diverses d'aquestes variants. Així mateix, el professorat que ha intervingut en el disseny dels cursos és professorat que també utilitza diverses variants.

Dates del curs

Semestre febrer-juny 2019

12 de febrer de 2019
Fi
9 de juny de 2019

Període de matrícula

semestre Febrer-Juny 2019

16 de gener de 2019
Fi
6 de febrer de 2019

Connecta't amb companys d'arreu del planeta, adopta un avatar, coopera amb el grup per anar avançant al llarg d'un itinerari... Viu l'aprenentatge de la teva llengua en comunitat.

Preinscripció i matrícula

Els cursos de català per a joves residents a l'estranger s'ofereixen a totes aquelles persones que, sense restricció de nacionalitat o de qualsevol altre tipus, compleixin els següents criteris:

• Tenir menys de 18 anys*.
  • Residir fora de l'estat espanyol, d'Andorra i del departament dels Pirineus Orientals.
  • Tenir el català com a llengua de relació amb almenys algun progenitor.

*Per al primer curs pilot que oferim recomanem que l'edat dels alumnes sigui d'entre 12 i 14 anys, ja que els continguts estan enfocats per aquesta edat.

La documentació necessària per a poder inscriure els vostres fills és la següent:

• Documentació d'identitat del pare i/o mare.
  • Documentació d'identitat de la persona interessada en fer el curs.
  • Document que demostri la residència a l'estranger: certificat d'empadronament, certificat d'escolarització, certificat d'inscripció al CERA o qualsevol altre certificat o resguard que demostri aquesta residència. Si en el document d'identitat ve consignada una adreça a l'estranger, no cal que aporteu aquesta documentació.

Heu d'escanejar tots els documents i adjuntar-los al formulari d'inscripció.

Heu d'omplir el següent formulari amb totes les dades personals i adjuntar una còpia escanejada de la documentació necessària per a poder completar la inscripció. Si inscriviu més d'un fill al curs, heu de fer-ho en un únic formulari.

VULL INSCRIURE el meu fill o fillaUn cop hàgiu omplert el formulari, en un termini de tres dies lectius rebreu un correu electrònic informant-vos que ja teniu activa la matrícula i amb totes les instruccions per a començar el curs. En paral·lel se us enviaran els usuaris i contrasenyes per accedir al campus. Tindreu un usuari únic pels pares i un usuari diferent per cada fill matriculat.

L'oferta pilot dels cursos de català per a joves residents a l'estranger és gratuïta.

En aquesta primera edició oferim 30 places. Les sol·licituds s'acceptaran per ordre d'inscripció.

Informació detallada