Si tens un títol de Formació professional o d’Ensenyaments esportius i vols treballar de professor, els estudis de Formació pedagògica i didàctica t’ho posen a l’abast.
A l'IOC pots cursar la Formació pedagògica i didàctica per a l'exercici de la docència en els cossos de Professorat tècnic de Formació professional (algunes especialitats) i d’Ensenyaments esportius.
Dates del curs 2020-21
Sessió informativa
Període docent
Període de matrícula 2020-21
Període ordinari
Període extraordinari
La Formació pedagògica i didàctica permet obtenir el certificat oficial que es demana com a requisit per a treballar com a professor tècnic de Formació professional (en algunes especialitats) o com a professor d'Ensenyaments esportius sempre que es tingui una de les titulacions declarades equivalents a efectes de docència i no es disposi d'un títol universitari que permeti accedir al Màster de formació del professorat d'educació secundaria.
Segueix-nos a @FPD_IOC
Preinscripció i matrícula
- fer la preinscripció
- PRESENTAR la documentació
- Consultar l'adjudicació de places
- Fer la matrícula i el pagament
- Calendari de preinscripció i matrícula
Guia de preinscripció i matrícula per al curs 2020-2021 (disponible a partir del 2/6/2020)
La inscripció es fa en dos passos:
- Preinscripció (entrada de dades i presentació de la documentació digital)
- Matrícula (formalització del pagament)
Per poder fer la preinscripció com a estudiant nou cal donar-se d’alta al sistema, amb la qual cosa s’obté el nom d’usuari i la contrasenya que dona accés al Campus IOC.
Si ja heu cursat altres estudis a l’IOC, quan introduïu les vostres dades personals, el sistema detectarà que ja esteu donats d’alta al Campus IOC i només haureu de sol·licitar l’accés a la Secretaria FPD per poder fer la preinscripció.
VULL FER LA PREINSCRIPCIÓQuan us hàgiu donat d'alta al sistema podreu accedir al Campus IOC i tindreu accés a la secretaria virtual (Secretaria FPD) i a la tutoria prèvia a la matrícula.
TUTORIA PRÈVIA A LA MATRÍCULA
Des d'aquest espai podreu accedir al tauler amb les orientacions del tutor que resoldrà els vostres dubtes sobre els estudis, el model formatiu, el procés i terminis d'inscripció, la documentació que heu de presentar, etc.
ENTRADA DE DADES A LA SECRETARIA VIRTUAL
Per iniciar el procés de preinscripció heu d’accedir a la secretaria virtual (Secretaria FPD) i emplenar les dades següents:
- Dades personals
- Cos i especialitat docent a què voleu accedir
- Titulació que us dona accés a la formació
- Requisits que compliu per accedir-hi
- Selecció de l’itinerari formatiu (un o dos anys)
- Pujada de la documentació digitalitzada
A continuació, cal que:
- Imprimiu en format pdf el full de sol·licitud de matrículam a través de la secretaria virtual un cop s'han introduït les dades.
- Envieu un correu electrònic a ga.fpd@ioc.cat amb l'assumpte "Sol·licitud de matrícula + NOM i COGNOMS" i adjuntant el document de sol·licitud que heu obtingut a la secretaria virtual en format pdf (abans de finalitzar el termini de preinscripció).
- Presenteu el full de sol·licitud i la documentació en paper (a partir de setembre) a la secretaria de l’IOC (Barcelona).
El tràmit de la preinscripció finalitza en el moment en què envieu la sol·licitud per correu electrònic, sempre que hàgiu aportat tota la documentació digital i hàgiu adquirit el compromís de presentar-la en paper a la secretaria de l'IOC en el termini establert. Queden excloses del procediment d'adjudicació de places les sol·licituds de persones que no hagin aportat la documentació digital a través de la secretaria virtual.
Si compliu tots els requisits i la documentació que heu presentat en paper és correcta, participareu en el procés d’adjudicació de places.
Si obteniu una plaça, podreu formalitzar la matrícula en el termini establert i haureu de presentar la documentació en paper en el termini establert, en cas contrari, s'anul·larà la matrícula.
DOCUMENTACIÓ QUE CAL PRESENTAR
La documentació que s’ha de presentar a la secretaria de l’IOC és:
- Full de sol·licitud de matrícula que s'obté a la secretaria virtual després d'haver introduït totes les dades.
- Fotocòpia del document identificatiu vigent: DNI, passaport, etc.
- Declaració jurada signada que s'obté a la secretaria virtual.
- Document de compromís acadèmic signat que s'obté a la secretaria virtual.
- Fotocòpia compulsada de la titulació que dona accés a la formació.
-
Original o fotocòpia compulsada del certificat de la qualificació mitjana final (numèrica) dels estudis corresponents a la titulació que s'aporta per accedir a la formació.
-
Original o fotocòpia compulsada del document acreditatiu del nivell B1 o superior d'una llengua estrangera.
-
Fotocòpia de la targeta sanitària individual.
A més a més, segons la situació de cada persona:
- Si teniu experiència com a professor de l’especialitat a la qual voleu accedir: documentació acreditativa del temps de servei prestat en centres educatius sostinguts amb fons públics o bé número d'ordre a la borsa de personal docent del Departament d'Educació.
- Si teniu dret a la bonificació o exempció del pagament de la matrícula: fotocòpia compulsada de la documentació que ho acredita.
D’altra banda, si us matriculeu a la modalitat d’un any, cal que disposeu d’una assegurança de responsabilitat civil per a la realització de les pràctiques en el centre educatiu. Si contracteu aquesta assegurança pel vostre compte, ho heu d’acreditar en el moment de fer la preinscripció, però el més recomanable és que, quan feu la preinscripció, escolliu l’opció que sigui contractada en nom vostre a través de l’IOC.
COM ES PRESENTA LA DOCUMENTACIÓ
La documentació s’ha de presentar de dues formes:
- En format digital (escanejada), a la secretaria virtual. En el termini de preinscripció.
- En paper, a la secretaria de l’IOC. A partir del setembre.
És imprescindible aportar la documentació en paper per poder validar la documentació digitalitzada.
La documentació en paper s’ha de presentar, dins del termini establert, d’alguna d’aquestes maneres:
- Personalment a la secretaria de l’IOC: la persona interessada o qualsevol altra persona sense que calgui cap tipus d’autorització. No es pot presentar la documentació a cap altre organisme públic perquè l’IOC no és un registre administratiu.
- A través del correu o servei de missatgeria: si s’opta pel correu postal certificat o per un servei de missatgeria, cal assegurar-se que la documentació hagi arribat a la secretaria de l’IOC no més tard de l’últim dia fixat per a la presentació de documentació.
COM ES COMPULSEN LES FOTOCÒPIES DE DOCUMENTS
La compulsa o l'autenticació és l’acreditació oficial que la fotocòpia d’un document coincideix amb l’original.
Poden compulsar les fotocòpies dels documents les notaries (pagant una taxa), l'organisme que ha expedit el document original o l'organisme que rep la fotocòpia d'un document, en aquest cas, la secretaria de l'IOC. Si presenteu la documentació personalment, podeu compulsar les fotocòpies a la secretaria de l'IOC. Aquest tràmit és gratuït però heu d'aportar el document original i la fotocòpia per a compulsar.
És important tenir en compte que les oficines de correus no compulsen fotocòpies i que no s'accepten fotocòpies compulsades per organismes que no hagin expedit el document original.
Els candidats que compleixin tots els requisits d'accés i hagin presentat correctament tota la documentació en paper participen en el procés d'adjudicació de places.
Les sol·licituds s'ordenen d'acord amb els criteris establerts a la normativa vigent que regula el procés de preinscripció i matrícula.
El resultat del procés d'adjudicació de places es fa públic en un llistat en el qual hi figuren les sol·licituds:
- Admeses (candidats que han obtingut una plaça)
- No admeses (candidats amb alguna incidència que poden resoldre durant el termini de presentació de reclamacions)
- Excloses (candidats que no compleixen els requisits i/o no han aportat la documentació requerida)
PLACES QUE S'OFEREIXEN (Curs 2020-2021)
S'ofereixen 60 places per a estudiants nous, distribuïdes de la forma següent:
Modalitat | Especialitats | Total | |
---|---|---|---|
Formació professional | Ensenyaments esportius | ||
1 curs | 13 | 2 | 15 |
2 cursos | 30 | 15 | 45 |
Total | 43 | 17 | 60 |
En cas que hi hagi places vacants en alguna de les modalitats, aquestes s'acumularan a l'altra modalitat. El nombre màxim de places per a la modalitat d'1 curs acadèmic serà de 20. Per tant, només es podran assignar 5 places vacants de la modalitat 2 cursos acadèmics a la modalitat 1 curs acadèmic.
En cas que hi hagi places vacants a qualsevol de les dues especialitats (Formació professional i Ensenyaments esportius), s'acumularan a les places de l'altra especialitat.
Per poder formalitzar la matrícula és imprescindible haver presentat la documentació en paper, que hagi estat validada i que s'hagi obtingut una de les places que s'ofereixen.
La matrícula es formalitza fent el pagament corresponent.
El pagament es pot a través d'internet, mitjançant una targeta bancària, o bé a les oficines de Catalunya Caixa mitjançant el full de pagament amb codi de barres que s'obté a la secretaria virtual.
La preinscripció i matrícula d'estudiants nous per al curs 2020-2021 es pot fer en els terminis següents:
TERMINI ORDINARI
1) Preinscripció
- Presentació de sol·licituds: del 2 al 12 de juny de 2020
- Sorteig públic per resoldre les situacions d'empat: 15 de juny de 2020, a les 12.00 h. El resultat del sorteig es farà públic al web el mateix dia, a les 15.00 h
- Publicació de les llistes amb sol·licituds baremades: 18 de juny de2020
- Termini de reclamacions: del 19 al 23 de juny de 2020
- Publicació de les llistes definitives baremades i persones admeses: 25 de juny de2020
2) Matrícula
Formalització de la matrícula i pagament: del 26 de juny a l'10 de juliol de 2020
Només en el cas que no s'adjudiquin totes les places i hi hagi vacants en el termini ordinari d'inscripció, s'obrirà un termini extraordinari per a la inscripció durant el mes de setembre.
TERMINI EXTRAORDINARI
1) Preinscripció
- Presentació de sol·licituds: del 3 al 8 de setembre de 2020
- Publicació de les llistes amb sol·licituds admeses i no admeses: 14 de setembre de 2020
2) Matrícula
Formalització de la matrícula i pagament: del 14 al 18 de setembre de 2020
ASSIGNACIÓ DE PLACES VACANTS
Si després dels dos terminis d'inscripció hi hagués alguna plaça vacant es podrà adjudicar als candidats que ho sol·licitin, fins al 25 de setembre de 2020, seguint l'ordre de presentació i validació de la documentació.
Després d'aquesta data ja no és possible iniciar la formació en el curs 2020-2021.
Permanència i readmissió als estudis alumnat antic
PERMANÈNCIA I READMISSIÓ ALS ESTUDIS
La permanència als estudis està subjecte al seguiment i superació de les assignatures, a la normativa que regula l'oferta de places així com els aspectes que vulneren les normes de comportament de l'Institut Obert de Catalunya.
La permanència en els estudis està subjecte al compliment de les condicions següents:
- Mínim de crèdits superats
Per tenir reserva de plaça i poder-se matricular de nou de manera automàtica als estudis, cal haver superat durant el curs almenys el 30% dels crèdits matriculats (mínim de 20 crèdits per als estudiants que cursen la modalitat 1 curs acadèmic i 10 crèdits per als estudiants que cursen la modalitat 2 cursos acadèmics).
En el cas de no tenir el mínim de crèdits superats, l'estudiant no es pot matricular de nou i ha de sol·licitar la readmissió als estudis.
- No superació d'alguna de les assignatures del mòdul pràcticum
El certificat de Formació pedagògica i didàctica equivalent habilita per a la professió docent. Això vol dir que les competències d'aquesta formació s'han d'aplicar juntament amb les competències pròpies de l'especialitat docent. Per aquest motiu, l'IOC estableix que, en el cas de suspendre, no seguir o abandonar alguna de les assignatures del Mòdul Pràcticum (MP1 Pràctiques al centre educatiu i/o MP2 Treball final d'estudis) on s'evidencia la capacitat d'aplicar les competències pròpies del títol de l'especialitat docent juntament amb el domini de les comptències didàctiques i comunicatives pròpies de la professió docent, cal sol·licitar la readmissió als estudis.
Això vol dir que en el cas d'haver suspès, no seguir o haver abandonat alguna de les assignatures del Mòdul Pràcticum, l'estudiant no pot matricular-se de nou de manera automàtica i ha de sol·licitar la readmissió als estudis.
No han de demanar la readmissió als estudis les persones que han seguit i lliurat el Treball final d'estudis, aquest ha estat admès per a la seva defensa però han hagut d'ajornar-la ja que tenen alguna altra assignatura suspesa. En aquest cas l'estudiant ha de matricular-se de nou de les assignatures suspeses i d'MP2 Treball final d'estudis en el període i seguint el procediment establert per als antics estudiants.
- Vulneració de les normes de comportament, pràctiques deshonestes o incompliment del compromís acadèmic
L'estudiant està subjecte a les normes de comportament de l'Institut Obert de Catalunya, a cursar els estudis amb total honestedat acadèmica i al compliment de la totalitat dels aspectes detallats en el document de Compromís acadèmic que signa en el moment de formalitzar la matrícula. En el cas de vulnerar les normes de comportament, participar en pràctiques deshonestes o l'incompliment del compromís acadèmic, l'estudiant no pot formalitzar la matrícula com a antic estudiant de manera automàtica i ha de sol·licitar la readmissió als estudis.
SOL·LICITUD DE READMISSIÓ
Els estudiants antics que per poder-se matricular de nou al curs 2020-2021 han de ser readmesos, han de seguir el procediment següent:
Per sol·licitar la readmissió als estudis l'estudiant ha d'omplir el document de sol·licitud de readmissió degudament omplert, explicant de manera clara i concreta el que sol·licita i els motius que justifiquen la sol·licitud. Aquest document s'ha d'enviar al correu de la Direcció d'estudis dins el termini establert.
La sol·licitud de readmissió serà valorada per la Comissió acadèmica d'admissió i coordinació (CAAC) qui, amb el vist-i-plau del director de l'IOC, emetrà una resolució que s'enviarà a l'estudiant dins el termini que marca el calendari del curs. La valoració de la readmissió pot comportar que la persona hagi de passar per un procés d'entrevista. En cas que la resolució sigui positiva, en aquesta mateixa resposta s'explicarà a l'estudiant del procediment que haurà de seguir per formalitzar la matrícula.
- Document de sol·licitud de readmissió: document de sol·licitud de radmissió
- Correu on enviar la sol·licitud de readmissió: direccio.fpd@ioc.cat
CALENDARI READMISSIÓ
La readmissió d'estudiants antics per al curs 2020-2021 és en els terminis següents:
- Presentació de sol·licitud de readmissió: del 30 de juny al 08 de juliol de 2020
- Enviament de les resolucions a les sol·licituds de readmissió: el 10 de juliol de 2020
Informació detallada
FINALITAT DELS ESTUDIS
La finalitat d'aquests estudis és proporcionar la formació pedagògica i didàctica a les persones que, tenen una titulació declarada equivalent a efectes de docència i que, per raons derivades de la seva titulació, no poden accedir als estudis de Màster de formació del professorat que ofereixen les universitats.
Aquesta formació és equivalent a l'exigida per a l'exercici de la docència en els cossos docents d'ensenyaments secundaris.
Des de l'1 de setembre de 2015 és requisit per impartir docència en els diferents ensenyaments de Formació Professional i en els d'Ensenyaments Esportius tenir el certificat de la Formació pedagògica i didàctica per a professorat. (Ordre ECD/1058/2013, per la qual es modifica l'Ordre EDU/2645/2011) .
Aquesta formació defuig de ser un tràmit administratiu per accedir a la docència i vol col·laborar a expedir el certificat a aquelles persones que mostrin les comptències, actituds i interessos que vagin en la línia de vetllar i a aportar qualitat educativa com a professionals de l'educació.
TITULACIONS I ESPECIALITATS PER ACCEDIR A LA DOCÈNCIA
Les persones amb titulació universitària que volen accedir a la docència han de cursar el Màster de formació del professorat que ofereixen les universitats.
Les persones que no disposen d'una titulació universitària que els permeti cursar Màster de formació del professorat que ofereixen les universitats però disposen d'una titulació declarada equivalent a efecetes de docència, per a algunes especialitats de Professorat tècnic de Formació professional i d'Ensenyaments Esportius, han de cursar la Formació pedagògica i didàctica per a professorat.
Es poden consultar els títols i les especialitats docents en aquest document: Titulacions declarades equivalents a efectes de docència.
Aquesta taula només inclou les titulacions previstes a la normativa vigent, és a dir, el Reial Decret 276/2007, i es complementa amb les titulacions LOE equivalents als títols LOGSE.
Al web del Departament d'Educació podeu consultar:
En cas de dubte, us podeu dirigir al Servei territorial corresponent.
CERTIFICACIÓ OFICIAL
La superació de tots els mòduls dels estudis dóna dret al certificat oficial de formació pedagògica i didàctica equivalent expedit pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
A l'IOC es pot cursar la Formació pedagògica i didàctica per a l'exercici de la docència en els cossos següents:
- Professorat tècnic de formació professional (determinades especialitats), des del curs 2013-14.
- Professorat d'ensenyaments esportius, des del curs 2014-15.
EXCEMPCIÓ DE LA FORMACIÓ PEDAGÒGICA I DIDÀCTICA
L'Ordre ECD/1058/2013 determina que estan exemptes d'aquesta formació les persones que puguin acreditar que, amb anterioritat a l'1 de setembre de 2014, han impartit docència durant 2 cursos acadèmics complets o 2 cicles dels ensenyaments esportius complets, o bé 12 mesos en períodes continus o discontinus, en centres públics o privats d'ensenyaments reglats autoritzats, en els nivells dels ensenyaments corresponents.
Les persones que puguin acreditar l'experiència mínima segons el que preveu la normativa, s'han de dirigir als Serveis Territorials del Departament d'Educació per acreditar l'exempció de la Formació pedagògica i didàctica.
ACCÉS A LA BORSA DE TREBALL PER A PERSONAL INTERÍ DOCENT EN CENTRES PÚBLICS DEL DEPARTAMENT D'EDUCACIÓ
Excepcionalment, la convocatòria pot preveure que el títol oficial de màster de formació del professorat o la certificació que acrediti la formació pedagògica i didàctica equivalent, establerts com a requisit als apartats g) i h) del punt 1.1, es pugui acreditar fins a la data d'inici del curs a què faci referència, per tal que les persones que estiguin cursant aquesta formació puguin ser admeses de forma condicionada a l'obtenció i presentació efectiva de la titulació o certificació corresponent.
Per accedir a la Formació pedagògica i didàctica equivalent s'han d'acreditar els requisits següents:
- Tenir una titulació declarada equivalent a efectes de docència i no tenir un títol universitari que permeti accedir als estudis de Màster de formació del professorat regulats per l’Ordre ECI/3858/2007. Les persones que disposen d'una titulació universitària que els permeti accedir a cursar el Màster de formació del professorat d’educació secundària, a més de la titulació declarada equivalent a efectes de docència, no poden accedir a aquesta formació atès que la titulació universitària els permet cursar el Màster que ofereixen les universistats si volen accedir a un cos docent.
- Acreditar, com a requisit previ, el domini d’una llengua estrangera equivalent al nivell B1 del MCER (Marc comú europeu de referència per a les llengües) (anglès, francès, alemany o italià). Aquest requisit s'ha d'acreditar amb algun dels certificats o diplomes que figuren a la Resolució ENS/2480/2017, d'acreditació de la competència en llengües estrangeres en l'àmbit del Departament d'Educació.
- Acreditar, en el moment de la inscripció, que es disposa d'una cobertura sanitària i d'una assegurança que cobreixi la responsabilitat civil en el desenvolupament del pràcticum. (En cas de no tenir-la, l'IOC ofereix la contractació.)
Des del web del Departament d'Educació es poden consultar els ensenyaments que es poden impartir a partir de la titulació i també quines titulacions són necessaries per impartir un ensenyament. En cas de dubte, us podeu dirigir al Servei territorial corresponent.
RECOMANACIÓ D'ACCÉS
Se suposa que, en accedir a la Formació pedagògica i didàctica amb un títol declarat equivalent a efectes de docència, es dominen les competències pròpies de la titulació amb la qual l'estudiant accedeix a la formació. L'obtenció d'una titulació va relacionada amb la certificació de les competències professionals, personals i socials associades al títol en diferents graus d'assoliment (la qualificació obtinguda orienta en relació al grau d'assoliment de les competències). Perquè aquestes competències no quedin obsoletes i es consolidin en el grau suficient com per a poder ser transmeses als altres en un context formatiu, és sovint necessària la seva aplicació en el món professional i la formació continuada en el sector. És per això que es recomana una experiència mínima d'uns anys en el món laboral on s'hagin de posar en joc les competències professionals pròpies del perfil professional per a qualsevol de les especialitats docents, però segons el requisit per a l'exempció de la prova de capacitació de la borsa de treball de personal docent del Departament d'Educació (Departament d'Educació: Inici > Servei i tràmits > Borsa de treball de personal docent > Requisits incorporació), aquesta experiència hauria de ser com a mínim de 6 mesos per les especialitats següents:
Professors tècnics de formació professional
601 Cuina i pastisseria
603 Estètica
604 Fabricació i instal·lació de fusteria i mobles
609 Manteniment de vehicles
611 Mecanització i manteniment de màquines
618 Perruqueria
623 Producció en arts gràfiques
626 Serveis de restauració
628 Soldadures
ORGANITZACIÓ DELS ENSENYAMENTS
Aquesta formació és equivalent a 60 crèdits ECTS (European Credit Transfer System). Els crèdits europeus valoren el temps invertit per l'alumnat en l'adquisició de les competències del programa d'estudis i representen entre 25 i 30 hores d'aprenentatge.
Els estudis s'organitzen en mòduls: genèric, específic i pràcticum. A cada mòdul li corresponen les assignatures següents:
Mòduls | Assignatures | |
---|---|---|
Genèric | Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (6 crèdits) | MG1 - Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (6 crèdits) |
Processos i contextos educatius (5 crèdits) | MG2 - Processos i contextos educatius (5 crèdits) | |
Societat i família (5 crèdits) | MG3 - Societat, família i educació (5 crèdits) | |
Específic | Orientació professionals (5 crèdits) | ME1 Orientació professional (5 crèdits) |
Aprenentatge i ensenyament (12 crèdits) | ME2B1 - Sistema educatiu i Ensenyaments professionals (6 crèdits) | |
ME2B2 - Disseny curricular i pràctica pedagògica (6 crèdits) | ||
Innovació docent i iniciació a la investigació educativa (5 crèdits) | ME3 - Innovació docent i iniciació a la investigació educativa (5 crèdits) | |
Pràcticum | Pràcticum (22 crèdits) |
MP1 - Pràctiques en el centre educatiu (14 crèdits): - Fase 1 (2 crèdits): Fase d'observació - Fase 2 (5 crèdits): Fase d'intervenció guiada - Fase 3 (7 crèdits): Fase d'intervenció autònoma |
MP2 - Treball final d'estudis (8 crèdits) |
Totes les assignatures es cursen a distància a través del Campus IOC i requereixen presencialitat de la manera següent:
- Les assignatures del mòdul genèric i del mòdul específic:
Es cursen íntegrament de manera no presencial. Es realitza una prova d'avaluació final presencial al final del quadrimestre.
- Les assignatures del mòdul pràcticum:
- MP1 Pràctiques al centre educatiu:
Suposen un total de 350 hores que es distribueixen en 3 fases: la fase 1 d'observació, la fase 2 d'intervenció guiada i la fase 3 d'intervenció autònoma. En cada fase es realitzen unes hores a distància i unes altres hores presencials en el centre educatiu on es duen a terme les pràctiques. En el centre educatiu es realitzen un total de 280 h de la manera següent: 40 hores a la fase 1 (novembre i desembre), 100 hores a la fase 2 (gener i febrer) i 140 hores a la fase 3 (març, abril i maig).
- MP2 Treball final d'estudis:
Es cursa a distància i al final del quadrimestre s'ha de fer la presentació i defensa del treball de manera presencial davant d'un tribunal.
L'organització dels estudis és flexible de manera que és possible cursar-los en un o dos anys acadèmics.
Organització en 1 any acadèmic (2 quadrimestres)
Mòduls | 1r quadrimestre (29 crèdits) | 2n quadrimestre (31 crèdits) | |
---|---|---|---|
Genèric | MG1 - Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (6 crèdits) | MG3 - Societat, família i educació (5 crèdits) | |
MG2 - Processos i contextos educatius (5 crèdits) | |||
Específic | ME1 - Orientació professionals (5 crèdits) | ME2B2 - Disseny curricular i pràctica pedagògica (6 crèdits) | |
ME2B1 - Sistema educatiu i Ensenyaments professionals (6 crèdits) | ME3 - Innovació docent i iniciació a la investigació educativa (5 crèdits) | ||
Pràcticum | MP1 - Pràctiques en el centre educatiu: Fase 1 (2 crèdits) Fase d'observació | MP1 - Pràctiques en el centre educatiu: Fase 2 (5 crèdits) Fase d'intervenció guiada | MP1 - Pràctiques en el centre educatiu: Fase 3 Intervenció autònoma (7 crèdits) |
MP2 - Treball final d'estudis (8 crèdits) |
Es recomana aquesta modalitat per a les persones que hi poden tenir una dedicació exclusiva.
Organització en 2 anys acadèmics (4 quadrimestres)
Mòduls | Primer curs | |
---|---|---|
1r quadrimestre (17 crèdits) | 2n quadrimestre (16 crèdits) | |
Genèric | MG1 - Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (6 crèdits) | MG3 - Societat, família i educació (5 crèdits) |
MG2 - Processos i contextos educatius (5 crèdits) | ||
Específic | ME2B1 - Sistema educatiu i Ensenyaments professionals (6 crèdits) | ME2B2 - Disseny curricular i pràctica pedagògica (6 crèdits) |
ME3 - Innovació docent i iniciació a la investigació educativa (5 crèdits) |
Mòduls | Segon curs | ||
---|---|---|---|
1r quadrimestre (12 crèdits) | 2n quadrimestre (15 crèdits) | ||
Específic | ME1 - Orientació professionals (5 crèdits) | ||
Pràcticum | MP1 - Pràctiques en el centre educatiu: Fase 1 (2 crèdits) Fase d'observació | MP1 - Pràctiques en el centre educatiu: Fase 2 (5 crèdits) Fase d'intervenció guiada | MP1 - Pràctiques en el centre educatiu: Fase 3 (7 crèdits) fase d'intervenció autònoma |
MP2 - Treball final d'estudis (8 crèdits) |
Es recomana aquesta modalitat per a les persones que combinen els estudis amb altres tasques o responsabilitats (familiars i/o laborals).
CONTINGUTS DELS MÒDULS DE LA FORMACIÓ PEDAGÒGICA I DIDÀCTICA
Es poden consultar els continguts dels mòduls i assignatures de la Formació pedagògica i didàctica consultant el document resum.
COST DELS ESTUDIS
El cost de la formació és de 20 €/crèdit. Per tant, el cost en cada modalitat és:
- Modalitat 1 curs acadèmic:
Únic curs - 60 crèdits: 1200 €
- Modalitat 2 cursos acadèmics:
Primer curs - 33 crèdits: 660 €
Segon curs - 27 crèdits: 540 €
A aquest preu cal afegir el cost de l'assegurança necessària quan es cursa l'assignatura MP1 Pràctiques al centre educatiu.
BONIFICACIONS I EXEMPCIONS AL COST DE LA MATRÍCULA
En el cas de tenir dret a bonificació o exempció del pagament de la matrícula cal aportar la documentació en el moment de realitzar-la. Les bonificacions i exempcions són les generals que el Departament d’educació aplica als preus públics i són les següents:
Bonificació del 50% de l’import per a:
- membres de família nombrosa de categoria general i
- membres de famílies monoparentals
Bonificació del 10% de l’import si la tramitació es fa telemàticament (en els casos que es pugui fer de manera telemàtica o presencial).
Exempció del 100% del pagament per a:
- membres de família nombrosa de categoria especial,
- víctimes de terrorisme (i els seus cònjuges i els seus fills),
- persones amb discapacitat igual o superior al 33% i
- infants o adolescents en acolliment familiar.
A banda d’aquests, consulteu les bonificacions o exempcions addicionals que estableix la normativa per a cada un dels apartats de les taxes i dels preus públics.
Podeu dirigir les vostres consultes a les bústies d'atenció següents:
1) Consultes relacionades amb els requisits d'accés, els processos d'inscipció i matrícula i les gestions administratives. Bústia d'atenció de Gestió acadèmica de la Formació pedagògica i didàctica: ga.fpd@ioc.cat
2) Consultes relaconades amb els aspectes acadèmics i d'organització dels estudis. Bústia d'atenció de Coordinació pedagògica de la Formació pedagògica i didàctica: cp.fpd.@ioc.cat
Resolució ENS/1850/2014, de 30 de juliol, de modificació del procediment de preinscripció i matrícula.
Resolució ENS/1068/2013, per la qual es determinen les institucions educatives que poden oferir la formació equivalent a la formació pedagògica i didàctica exigida per a aquelles persones que, estant en possessió d'una titulació declarada equivalent a efectes de docència, no poden realitzar els estudis de màster.
Resolució ENS/1831/2013, del procediment de preinscripció i matrícula als centres públics per a la formació equivalent a la formació pedagògica i didàctica exigida a persones que no poden realitzar els estudis de màster i que disposen d’una titulació declarada equivalent a efectes de docència, i del calendari 2013-2014.
Resolució ENS/1850/2014, de 30 de juliol, de modificació de la Resolució ENS/1831/2013, de 26 d'agost, del procediment de preinscripció i matrícula als centres públics per a la formació equivalent a la formació pedagògica i didàctica exigida a aquelles persones que no poden realitzar els estudis de màster i que disposen d'una titulació declarada equivalent a efectes de docència, i sobre el calendari del procediment.
Ordre ENS/164/2013, per la qual es creen els preus públics per a la inscripció a la formació equivalent a la formació pedagògica i didàctica, que imparteixen els centres dependents del Departament d'Educació.
Ordre EDU/2645/2011. S'estableix la formació equivalent a la formació pedagògica i didàctica exigida per a aquelles persones que estant en possessió d'una titulació declarada equivalent a efectes de docència, no poden realitzar els estudis de màster.
Ordre ECD/1058/2013, per la qual es modifica l'Ordre EDU/2645/2011.
Llei Orgànica d'Educació 2/2006. Aquesta normativa estableix que per a exercir la docència en els diferents ensenyaments, cal estar en possessió de les titulacions acadèmiques corresponents i tenir la formació pedagògica i didàctica corresponent per a cada ensenyament.
Reial Decret 1834/2008. Defineix les condicions de formació per a l'exercici de la docència en l'educació secundària obligatòria, el batxillerat, la formació professional i els ensenyaments de règim especial i estableix les especialitats dels cossos docents d'ensenyament secundari.
Accedeiu a consultar les preguntes més freqüents relacionades amb aquesta formació clicant aquí.