Mòduls

Comunicació empresarial i atenció al client

Operacions administratives de compravenda

Operacions administratives de recursos humans

Operacions auxiliars de gestió de tresoreria

Tècnica comptable

Tractament de la documentació comptable

Tractament informàtic de la informació

Operacions administratives de suport

Anglès

Empresa i administració

Empresa a l'aula

Formació i orientació laboral

Formació en centres de treball
Comunicació empresarial i atenció al client
90 hores
(6 hores setmanals)
75 hores
(5 hores setmanals)
Operacions administratives de compravenda
95 hores
(6 hores setmanals)
70 hores
(5 hores setmanals)
Operacions administratives de recursos humans
99 hores (7 hores setmanals)
S'imparteix el setembre i febrer
Operacions auxiliars de gestió de tresoreria
132 hores (9 hores setmanals)
S'imparteix el setembre i febrer
Tècnica comptable
85 hores
(6 hores setmanals)
80 hores
(5 hores setmanals).
Tractament de la documentació comptable
132 hores (9 hores setmanals)
S'imparteix el setembre i febrer
Tractament informàtic de la informació
132 hores
(9 hores setmanals)
99 hores
(7 hores setmanals)
Operacions administratives de suport
66 hores (4 hores setmanals)
S'imparteix el setembre i febrer
Empresa i administració
84 hores
(6 hores setmanals)
81 hores
(5 hores setmanals)
Empresa a l’aula
132 hores (9 hores setmanals)
S'imparteix el setembre i febrer
Formació i orientació laboral
99 hores (7 hores setmanals)
S'imparteix el setembre i febrer
Formació en centres de treball
350 hores
S'imparteix el setembre i febrer
Informació detallada
- accedir a un treball de tècnic o tècnica, cursar un altre cicle formatiu de grau mitjà
- accedir al batxillerat (les matèries optatives i el treball de recerca es poden convalidar)
- accedir a la prova d'accés a un cicle formatiu de grau superior de la mateixa família que el cicle superat (es pot demanar exempció de la part específica)
- accedir a un cicle formatiu de grau superior amb determinades condicions, o accedir a un cicle formatiu de grau superior, cursant prèviament el batxillerat o el curs de formació específica per a l’accés als cicles formatius de grau superior o bé, un cop superada la prova d’accés
Portar a terme operacions de gestió administrativa en l'àmbit públic i privat d'acord amb les normes d'organització interna i la legislació vigent, de forma eficaç i amb qualitat de servei.
Empreses o institucions del sector públic o privat, en qualsevol àrea o departament on es requereixin funcions de secretariat; sector financer (banca, caixes d'estalvi, corporacions i institucions de crèdit i de finançament, assegurances i altres serveis financers), Administració pública.
L’itinerari formatiu és l’ordre en què es recomana cursar els mòduls del cicle formatiu per garantir l’assoliment progressiu dels coneixements. Dins de cada mòdul, les unitats formatives també s’han de cursar en l’ordre recomanat per assegurar una progressió correcta en l’aprenentatge. Els mòduls de més 150 hores estan dividits en dos blocs.
És recomanable matricular-se de mòduls o blocs sencers i no d'unitats formatives soltes. La matrícula per unitats formatives soltes només és recomanable si ja s’ha superat alguna unitat en un altre centre.
L’itinerari formatiu recomanat per a les persones que poden dedicar entre 20 i 30 hores setmanals a l’estudi és el següent:
- semestre 1: mòduls M12, M9, M1 (bloc 1)
- semestre 2: mòduls M10 (bloc 1), M1 (bloc 2), M7 (bloc 1)
- semestre 3: mòduls M7 (bloc 2), M10 (bloc 2), M5 (bloc 1)
- semestre 4: mòduls M3, M5 (bloc 2), M2 (bloc 1)
- semestre 5: mòduls M8, M2 (bloc 2), M6, M13*
- semestre 6: mòduls M04, M11, M13
* S’aconsella iniciar aquest mòdul (formació en centres de treball) durant el penúltim semestre perquè és possible que s’allargui durant més d’un semestre.
En el cas que un alumne és matriculi per unitats formatives, es recomana distribuir les unitats formatives tenint en compte l'itinerari formatiu dels mòduls del cicle, abans esmentat.
En el document Organització del mòdul en unitats formatives es concreta el títol i la durada de cada unitat formativa.
Observacions
- El M09 - Anglès s'imparteix al nivell A2 Usuari bàsic del Marc europeu comú de referència per a les llengües. Per al seguiment idoni dels continguts és convenient tenir uns coneixements previs de la llengua anglesa almenys al nivell A1 del Marc europeu comú de referència per a les llengües. En tot cas l'alumnat disposarà d'un conjunt de recursos de reforç especialment destinats a tots aquells que tinguin problemes amb el nivell de l'idioma.
- L'itinerari de les seves unitats formatives i les recomanacions o els requisits per a la matrícula de les seves Unitats formatives es troben en el document d'Organització del mòdul en unitats formatives.
Correspondència entre plans d’estudis
Si s'han aprovat crèdits del 0201 CFGM Gestió administrativa en el pla d'estudis LOGSE en un altre centre, es pot demanar una convalidació directa al cicle equivalent en el pla d'estudis LOE, AG10 CFGM Gestió administrativa, segons la taula d'equivalències que hi ha a continuació:
Crèdits de la LOGSE 0201 CFGM - Gestió administrativa |
Mòduls de la LOE AG10 CFGM - Gestió administrativa |
---|---|
C01 - Comunicació i arxiu C02 - Operatòria de teclats |
M01 - Comunicació empresarial i atenció al client |
C03- Gestió administrativa de compravenda | M02 - Operacions administratives de compravenda |
C04 - Gestió administrativa de personal | M03 - Operacions administratives de recursos humans |
C05 - Comptabilitat general i tresoreria | M05 - Tècnica comptable M06 - Tractament de la documentació comptable |
C06 - Productes i serveis financers i d'assegurances, bàsics | M04 - Operacions auxiliars de gestió de tresoreria |
C07 - Principis de gestió administrativa pública | M10 - Empresa i administració |
C08 - Aplicacions informàtiques | M07 - Tractament informàtic de la informació |
C10 - Formació en centres de treball | M13 - Formació en centres de treball |
C09 - Formació i orientació laboral | UF1 - Incorporació al treball (M12-FOL) |
C11 - Síntesi | M11 - Empresa a l'aula |
Convalidacions amb altres estudis
Informació general sobre convalidacions
També es poden demanar altres convalidacions aportant altres estudis superats. En el document següent hi ha un resum de les possibles convalidacions, directes o singulars, que es poden demanar en aquest cicle:
En el BOE núm. 266 de 2 de novembre de 2017 s’ha publicat l'Ordre ECD/1055/2017, de 26 d’octubre, que modifica l'Ordre ECD/2159/2014, de 7 de novembre, on s'estableixen noves convalidacions per a mòduls professionals de formació professional, tant en LOE com en LOGSE.
Activitats pròpies del perfil professional
Cada cicle formatiu té associades una sèrie d’activitats pròpies del perfil professional. Si curseu el mòdul de l’FCT del AG10 CFGM Gestió administrativa realitzareu les tasques que s’indiquen en el pla d’activitats següent:
Si voleu sol·licitar l’exempció de l’FCT haureu de justificar, documentalment, que heu treballat en l’àmbit professional corresponent a aquest cicle formatiu, realitzant les tasques específiques del nivell de Tècnic/a en Gestió administrativa descrites en el pla d'activitats.
Les places de matrícula disponibles per al AG10 CFGM Gestió administrativa són 250 en cada semestre.
En cas que en un semestre el nombre de sol·licituds de matrícula sigui superior al de places disponibles, s'apliquen els criteris de prioritat i de reserves de places establerts a la Resolució del procediment de preinscripció i matrícula a l'Institut Obert de Catalunya del curs.
Hi ha més informació a l'enllaç Com s'adjudiquen les places dels estudis de Cicles formatius de formació professional.