Mòduls
Intervenció amb famílies i atenció a menors en situació de risc social
Didàctica de l'educació infantil
Autonomia personal i salut infantil
El joc infantil i la seva metodologia
Expressió i comunicació
Desenvolupament cognitiu i motriu
Desenvolupament socioafectiu
Habilitats socials
Primers auxilis
Formació i orientació laboral
Empresa i iniciativa emprenedora
Projecte d’atenció a la infantesa
Formació en centres de treball
Intervenció amb famílies i atenció a menors en situació de risc social
132 hores (9 hores setmanals)
S'imparteix al setembre al febrer
Didàctica de l'educació infantil
111 hores
(7 hores setmanals)
120 hores
(9 hores setmanals)
Autonomia personal i salut infantil
64 hores
(4 hores setmanals)
68 hores
(5 hores setmanals)
El joc infantil i la seva metodologia
110 hores
(7 hores setmanals)
88 hores
(6 hores setmanals)
Expressió i comunicació
110 hores
(7 hores setmanals)
88 hores
(6 hores setmanals)
Desenvolupament cognitiu i motriu
85 hores
(6 hores setmanals)
80 hores
(5 hores setmanals)
Desenvolupament socioafectiu
99 hores (7 hores setmanals)
S'imparteix al setembre i al febrer
Habilitats socials
132 hores (9 hores setmanals)
S'imparteix al setembre i al febrer
Primers auxilis
66 hores (4 hores setmanals)
S'imparteix al setembre i al febrer
Formació i orientació laboral
99 hores (7 hores setmanals)
S'imparteix al setembre i al febrer
Empresa i iniciativa emprenedora
66 hores (4 hores setmanals)
S'imparteix al setembre i al febrer
Projecte d’atenció a la infantesa
99 hores (7 hores setmanals)
S'imparteix al setembre i al febrer
Formació en centres de treball
383 hores
S'imparteix al setembre i al febrer
Informació detallada
Tècnic o tècnica superior en educació infantil
Aquesta titulació permet:
- accedir a un treball de tècnic superior o tècnica superior
- cursar un altre cicle formatiu de grau superior
- accedir a qualsevol estudi universitari oficial de grau.
Les universitats catalanes reconeixen com a assignatures ja cursades els crèdits/mòduls que s’hagin determinat per a cada estudi universitari.
Dissenyar, implementar i avaluar projectes i programes educatius d’atenció a la infància en el primer cicle d’educació infantil en l’àmbit formal, d’acord amb la proposta pedagògica elaborada per un mestre o una mestra amb l’especialització en educació infantil o títol de grau equivalent, i a tota l’etapa en l’àmbit no formal, generant entorns segurs i en col·laboració amb altres professionals i amb les famílies.
Aquest professional exerceix la seva activitat en l'àmbit de l'educació formal i de l'educació no formal, així com en el sector de serveis socials d'atenció a la infància.
Principals ocupacions i llocs de treball
Les ocupacions i llocs de treball més habituals del Tècnic superior o tècnica superior en educació infantil són:
- Educadors infantils en el primer cicle d’educació infantil, sempre sota la supervisió d’un mestre o d’una
mestra com a educadors en les institucions dependents d’organismes estatals o autonòmics i locals, i en centres de titularitat privada. - Tècnics especialistes en educació infantil, com a educadors o educadores de suport als mestres de primer curs del segon cicle de l’educació infantil.
- Educadors en institucions i/o en programes específics de treball amb infants (0-6 anys) en situació de risc social, o en serveis i recursos de suport familiar, seguint les directrius d’altres professionals.
- Educadors en programes o activitats d’oci i temps de lleure infantil amb infants de 0 a 6 anys: ludoteques, cases de cultura, biblioteques, centres educatius, centres d’oci, casals infantils i esplais, cases de colònies, granges escola, i altres equipaments del sector.
- Animadors d’activitats adreçades a infants (0-6 anys) en l’àmbit del turisme i de l’hostaleria: hotels, platges, complexos turístics, estacions d’esquí i altres equipaments del sector.
L’itinerari formatiu és l’ordre en què es recomana cursar els mòduls del cicle formatiu per garantir l’assoliment progressiu dels coneixements. Dins de cada mòdul, les unitats formatives també s’han de cursar en l’ordre recomanat per assegurar una progressió correcta en l’aprenentatge. Els mòduls de més 150 hores estan dividits en dos blocs.
És recomanable matricular-se de mòduls o blocs sencers i no d'unitats formatives soltes. La matrícula per unitats formatives soltes només és recomanable si ja s’ha superat alguna unitat en un altre centre.
L’itinerari formatiu recomanat per a les persones que poden dedicar entre 20 i 30 hores setmanals a l’estudi és el següent:
- semestre 1: M02 (bloc 1) i M06 (bloc 1)
- semestre 2: M02 (bloc 2), M03 (bloc1) i M06 (bloc 2
- semestre 3: M03 (bloc 2), M07 i M10
- semestre 4: M05 (bloc 1) i M08
- semestre 5: M04 (bloc 1), M09 i M05 (bloc 2)
- semestre 6: M04 (bloc 2), M01 i M13*
- semestre 7: M11 i M12
* S’aconsella iniciar aquest mòdul (formació en centres de treball) durant el penúltim semestre perquè és possible que s’allargui durant més d’un semestre, tot tenint en compte que cal tenir superat l'M10_UF2 "Prevenció de riscos laborals"
En el cas que un alumne és matriculi per unitats formatives, es recomana distribuir les unitats formatives tenint en compte l'itinerari formatiu dels mòduls del cicle, abans esmentat.
Les persones que a més d’estudiar a l’IOC treballen i tenen obligacions familiars haurien de valorar la possibilitat de seguir un itinerari formatiu de 6 o 7 semestres per completar el cicle formatiu, cursant dos mòduls per semestre.
En el document Organització dels mòduls en unitats formatives es concreta el títol i la durada de cada unitat formativa.
Observacions
- Alguns mòduls o unitats formatives es poden convalidar si s'aporten altres estudis oficials.
- El mòdul de Formació en centres de treball té places limitades, s'informarà del nombre de places disponibles abans d'iniciar el període de matrícula de l'alumnat antic.
Activitats pròpies del perfil professional
Cada cicle formatiu té associades una sèrie d’activitats pròpies del perfil professional. Si curseu el mòdul de l’FCT del SCB0 CFGS Educació infantil realitzareu les tasques que s’indiquen en el pla d’activitats següent:
Si voleu sol·licitar l’exempció de l’FCT haureu de justificar, documentalment, que heu treballat en l’àmbit professional corresponent a aquest cicle formatiu, realitzant les tasques específiques del nivell de Tècnic/a Superior en Educació infantil descrites en el pla d'activitats.
Les places de matrícula disponibles per al SCB0 CFGS Educació infantil són 300 en cada semestre.
En cas que en un semestre el nombre de sol·licituds de matrícula sigui superior al de places disponibles, s'apliquen els criteris de prioritat i de reserves de places establerts a la Resolució del procediment de preinscripció i matrícula a l'Institut Obert de Catalunya del curs.
Hi ha més informació a l'enllaç Com s'adjudiquen les places dels estudis de Cicles formatius de formació professional.
Places limitades en determinats mòduls
En el SCB0 CFGS Educació infantil els mòduls reservats a alumnat antic següents tenen les places limitades:
- M13 Formació en centres de treball: 250 places
En cas que el nombre de sol·licituds sigui superior al de places disponibles, les matrícules que no resultin admeses quedaran en reserva fins al semestre següent.
Tindran preferència les persones que finalitzin els seus estudis en el mateix semestre i, per a la resta de matrícules, el criteri de prioritat serà la major qualificació mitjana en l'expedient acadèmic del cicle que s'està cursant.
Si es produeix una situació d'empat en aquesta qualificació, s'admetran totes aquelles matrícules que tinguin una mateixa qualificació mitjana.
En aquest vídeo podràs veure la informació acadèmica de les portes obertes. Després de la connexió en directe també estarà accessible.
Subscriu-te al nostre canal Youtube IOC