Els cicles formatius d’FP et preparen per a l’exercici d’una professió i t’obren les portes del mercat laboral mitjançant un títol de tècnic o tècnica de grau mitjà o superior.

L’IOC permet cursar a distància diversos cicles formatius de formació professional a través del campus i amb materials didàctics en format digital. Els cicles formatius també inclouen les pràctiques en centres de treball i un mòdul de síntesi o projecte que es cursa al final.
Alguns cicles formatius inclouen jornades tècniques que requereixen la presència de l'alumnat a centres de Catalunya.

Molts cicles formatius inclouen diferents tipus d'activitats d'avaluació que requereixen l'ús d'eines de videoconferència i enregistraments de vídeo, per això cal disposar dels dispositius adequats (càmera, micròfon, etc.) per poder-les portar a terme.

Tots els mòduls tenen una prova d'avaluació final presencial que només es pot fer en centres de Catalunya.

El curs 2024-25 hi haurà un canvi de currículum dels títols LOE, per això s'iniciarà l'extinció del currículum actual i es començarà a implantar el currículum nou. Quan el Departament d'Educació hagi publicat les orientacions per a la implantació del currículum nou, també actualitzarem la informació d'aquest web per als cicles formatius que canviaran (tots menys el CFGM Cures auxiliars d'infermeria i el CFGS Prevenció de riscos professionals).

Dates del curs 2023-24

Cicles formatius

famílies professionals

OFERTA DE MÒDULS TRANSVERSALS FORA DE CICLE

Al marge que el cicle que estudies s’ofereixi o no a l’IOC, t’oferim la possibilitat de matricular-te dels següents mòduls transversals, de manera independent:
  • Formació i orientació laboral
  • Empresa i iniciativa emprenedora
  • Relacions en l’àmbit del treball
  • Relacions en l’equip de treball
INFORMA-TE’N AQUÍ

Preinscripció i matrícula

Quin és el teu cas?

A) Alumnat nou que vol començar un cicle formatiu de formació professional

- Preinscripció: del 4 al 14 de juny de 2024 (fins a les 15h).
- Matrícula i pagament: del 8 (a partir de les 9h) al 12 de juliol de 2024 (fins a les 15h).

B) Alumnat antic que vol canviar de cicle formatiu o cursar-ne un altre

Sol·licitud d'accés a un altre cicle:
del 8 al 15 de maig de 2024 (fins a les 15h).
En aquest termini heu de fer la sol·licitud, però no us podreu matricular fins al termini de matrícula que s'indica tot seguit.

Matrícula:
del 20 de juny (a partir de les 9h) al 28 de juny de 2024 (fins a les 15h). Consulteu la Guia de sol·licitud de matrícula a un altre cicle formatiu (alumnat antic).

C) Alumnat antic que continua en el mateix cicle formatiu

Si curseu dos o més cicles formatius de forma simultània, la matrícula s'ha de fer en el mateix moment per a tots els cicles.

M
atrícula: del 20 de juny (a partir de les 9h) al 28 de juny de 2024 (fins a les 15h).

Per matricular-vos heu de consultar la guia de preinscripció i matrícula corresponent (pendent de publicació), segons la vostra situació. Podeu trobar respostes als dubtes generals més habituals a l'apartat de preguntes més freqüents.

Tingueu en compte que les guies de preinscripció i matrícula de cada semestre s'actualitzen a l'inici del període de matrícula corresponent.

Informació detallada