Referències

Bibliografia bàsica

Almenda, E (2004). Les famílies monoparentals a Catalunya: perfils, necessitats i percepcions. Barcelona: Generalitat de Catalunya.

En aquest llibre trobareu informació rellevant i significativa entorn de les famílies monoparentals que possibilita una aproximació qualitativa. Es fonamenta en una recerca empírica i l’autora és una sociòloga.

Barudy, J. (2010). Los desafíos invisibles de ser madre y padre. Manual de evaluación de las competencias y la resilencia parental. Guía para padres biológicos, acogedores y profesionales de la infancia. Barcelona: Gedisa.

En aquest llibre trobareu un conjunt d’instruments per avaluar les competències i la resiliència parental. Està dirigit especialment als professionals que intervenen en famílies i infants/adolescents. Escrit per dos professionals d’elevat prestigi, reconeguts per les seves pràctiques de suport als infants/adolescents i llurs famílies i/o cuidadors.

Gómez, E; Muñoz, M. M.; Haz A. M. (2007). “Familias multiproblemáticas y en riesgo social: características e intervención”. A: Psykhe, Revista de la Escuela de Psicología de la Pontificia Universidad Católica de Chile, vol. 16, núm. 2, pàg. 43-54.

Aquest article exposa les principals característiques de les famílies multiproblemàtiques, i proposa també formes d’intervenció. Fonamentades teòricament en recerques socials.

Montroi, M. (2010) (coord.) I la teva, com és? Realitats familiars a Catalunya. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d’Acció Social i Ciutadania.

En aquest llibre trobareu un mosaic variat i ampli dels diferents models familiars presents a Catalunya. Incorpora testimonis vivencials, enriquint l’aproximació teòrica i les dades quantitatives.

Adreces d'interès

Informació sobre la situació de les famílies LGTBI: marc legal, característiques com a família…

Plataforma en línia impulsada pel Ministeri de Sanitat, serveis socials i Igualtat i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies que té per objectiu promoure l’exercici positiu de la parentalitat i donar suport i impulsar polítiques i serveis públics dels governs locals i teixits associatius.

Referències bibliogràfiques

Bestard, J. et al. (2012). Noves formes de família / Nuevas formas de familia. Barcelona: Ajuntament de Barcelona.

Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar i Família (2010). Diccionari de serveis socials [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia. Consulta: http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/118/

Giner, S.; Lamo de Espinosa, E.; Torres, C. (2006). Diccionario de Sociología. Madrid: Alianza Editorial.

González, A. (1993). Familia. A: Aguire Baztán, A. (ed.) Diccionario temático de antropología. Barcelona: Boixareu Universitària, pàg. 322-328.

Flaquer, L. (2000). Les polítiques familiars en una perspectiva comparada. Barcelona: Fundació la Caixa (Estudis Socials, 3).

Flaquer, L. (2004). “La articulación entre familia y el estado de bienestar en los países de la Europa del sur”. A: Papers. Revista de Sociologia, núm. 73, pàg. 27-58.

Roigé, X. (2012). “Redefinint la conjugabilitat i la parentalitat”. A: Bestard, J. et al. Noves formes de família. Barcelona: Ajuntament de Barcelona, pàg. 15-22.

Segalen, M. (2002). “Una institución viva, resistente y en transformación”. A: Bestard, J. et al. Noves formes de família. Barcelona: Ajuntament de Barcelona, pàg. 8-14.

Subirats, J. (2004) (dir.) Pobreza y exclusión social. Un análisis de la realidad española y europea. Barcelona: Fundació la Caixa.

Anar a la pàgina anterior:
Resultats d'aprenentatge
Anar a la pàgina següent:
La família