Batxillerat

El batxillerat és l'etapa de formació acadèmica postobligatòria que, convencionalment, es cursa entre els 16 i els 18 anys, però està oberta a persones de qualsevol edat, ja sigui de forma presencial o a distància.

Currículum de batxillerat

El batxillerat s'estructura en les parts següents:

Una part comuna, que està formada per les matèries comunes que ha de cursar tot l'alumnat, i el Treball de recerca.

Una part diversificada, formada per les matèries lligades a l'opció i modalitat triades per l'alumnat i les matèries específiques/optatives.

Per obtenir-ne el títol, cal cursar i superar totes les matèries que constitueixen el currículum establert per la normativa vigent.

Aquest currículum es troba actualmente en un procés de modifciació, que es durà a terme entre els cursos 2015-2016 (per 1r de batxillerat) i 2016-2017 (per 2n de batxillerat). D'aquesta manera es passarà del currículum establert per la LOE (Llei Orgànica d'Educació) a l'establert per la LOEM (Llei Orgànica d'Educació modificada).

Modalitats

En el moment de matricular-s'hi per primera vegada, l'estudiant escull una modalitat que ha de mantenir durant tot el cicle, tot i que hi ha possibilitats de canviar-la. Les modalitats són:

• modalitat d'humanitats i ciències socials
  • modalitat de ciències i tecnologia
  • modalitat d'arts

Càlcul de la nota mitjana del batxillerat
  • El 90% de la nota correspon a la mitjana aritmètica de les qualificacions de les matèries cursades i el 10% correspon a la qualificació del Treball de recerca.
  • Aquesta mitjana aritmètica representa el 60% de la nota final de la prova d'accés a la universitat.

Efectes del batxillerat

Un cop s'han cursat i superat totes les matèries, cal sol·licitar el títol de batxillerat, amb el qual es podrà:
  • incorporar-se a la vida laboral.
  • accedir a cicles de grau superior de formació professional, d’arts plàstiques i disseny o d'ensenyaments esportius.
  • accedir a ensenyaments artístics superiors.
  • accedir a la Universitat (un cop superada la prova d'accés PAU).
Salvador Iranzo
Direcció acadèmica de Batxillerat