El campus de l'IOC és un servei basat en la tecnologia web, habitualment utilitzada en el món d'Internet. Els navegadors web són uns programes dissenyats especialment per procurar una còmoda navegació per totes les dades i recursos que pugui oferir un web, com ara el del Campus IOC, i ofereixen, a més, possibilitats multimèdia (so, imatge, gràfics, textos…).
Per treballar al Campus IOC heu d'utilitzar un navegador web. Els dos navegadors més utilitzats son:
És important tenir els navegadors actualitzats. No recomanem el navegador Internet Explorer per incompatibilitats amb el campus, sobretot en versions antigues. Si el feu servir, mireu de descarregar la darrera versió. Altres navegadors:
Per tal de millorar la visualització d'alguns continguts, caldrà afegir alguns complements al navegador. Per exemple: per visualitzar determinats continguts o materials serà necessari tenir l'aplicació Player de Flash, que és un component, o plugin, que s'instal·la amb el navegador per permetre la visualització d'elements desenvolupats amb Flash Macromedia. Si no la teniu instal·lada al navegador, quan vulgueu accedir a aquest format de contingut, el navegador detecta i executa automàticament la baixada de l'aplicació des d'Internet.
A la barra d'eines situada a la part superior del navegador Firefox, cliqueu l'apartat Eines i, al desplegable que sortirà a continuació, escolliu Complements:
Buscar i descarregar complements Firefox

Complents
Per cercar un complement teniu l'enllaç navega per tots els complements. Si feu ús d'aquest enllaç, apareixerà una nova finestra que us permetrà fer la cerca de components, dins el catàleg sencer de components o acotant per categories.
Buscar complement

Buscar
Per instal·lar un complement cliqueu l'opció afegeix al Firefox (en verd) i, començarà el procés d'instal·lació.
Cerca

Complements
Per completar la instal·lació caldrà que confirmeu, tot clicant l'opció Instal·la, que s'activarà quan el procés d'instal·lació estigui a punt per començar:
Instal·lació de Complements

Instal·lació
Un cop finalitzada la instal·lació caldrà reiniciar el navegador, per tal de fer efectius els canvis fets durant el procés d'instal·lació:
Reiniciar Firefox

Reiniciar
Per comprovar que el complement s'ha instal·lat correctament, podeu anar al menú Eines → Complements de la barra de navegació i, a la nova finestra, escolliu l'opció Extensions per veure els complements instal·lats i el seu estat:
Comprovar Complements

Comprovar
Wisestamp és un complement que permet fer signatures personals o d'empresa per enviar correus. Un cop instal·lat, caldrà fer la configuració personalitzada de la signatura. Per fer aquesta configuració aneu al menú Eines/Wisestamp, que trobareu a la barra d'eines del navegador:
Signatura WiseStamp

WiseStamp
Si obriu el desplegable de l'apartat Choose Signature podreu escollir entre Signatura personal o d'empresa. A l'apartat Your Details podeu introduir les dades de la vostra signatura, utilitzant els botons per donar-li format. També podeu introduir els perfils de les vostres xarxes socials.
Configurar wisestamp

wisestamp
A la pestanya Settings, a l'apartat General, marqueu les dues primeres opcions i desmarqueu les dues últimes. Dins de l'apartat Support and Promote desmarqueu l'opció per defecte i apliqueu els canvis:
Configurar WiseStamp

WiseStamp
Per veure com quedarà la signatura introduïda cliqueu l'opció de vista preliminar (Preview):
Vista preliminar

WiseStamp
Podeu enviar un correu intern amb la vostra signatura. Veureu que, per defecte, no surt la signatura al cos del missatge … activeu el Wisestamp amb l'icona que tindreu a la part inferior dreta del navegador, i escolliu l'opció Personal.
El complement CoolPreviews us permetrà veure un enllaç web sense obrir una nova pestanya del navegador. Això pot ser de molta utilitat per veure discussions de fòrums sense haver d'entrar i sortir de cadascuna.
En el següent vídeo podeu veure com es pot utilitzar. Posant-vos a sobre d'un enllaç apareixerà una lupa blava a la dreta. Si moveu el cursor per sobre la lupa s'obrirà una finestra amb el contingut de l'enllaç. Si desplaceu el cursor per sobre d'un altre enllaç, la finestra flotant canviarà al nou contingut, de forma que no heu d'anar entrant i sortint dels enllaços. Això si, el moviment ho heu de fer en un temps determinat o la finestra flotant desapareix.
Si voleu que la finestra quedi fixa, podem clicar sobre el botó “fixador” que apareix a dalt a la dreta. També podeu convertir la finestra en una pestanya clicant a la icona de pestanya.
El complement Screengrab permet fer captures de pantalles des del navegador Firefox. Per utilitzar aquest complement, obriu el navegador i activeu Screengrab, situat a la part inferior dreta de la finestra del vostre navegador. S'obrirà un desplegable on podreu escollir entre desar o copiar al portaretalls captures de pantalla (àrea visible, tota la pàgina o una selecció).

En Firefox es poden instal·lar diccionaris de diferents idiomes de forma que marqui les paraules que no són correctes quan s'escriu dins un camp de text al navegador.
En aquest enllaç podreu escollir el paquet d'idioma que vulgueu. Un cop instal·lat (segurament s'haurà de reiniciar Firefox), quan escriviu en un quadre de text, detectarà les paraules errònies subratllant-les en vermell. No oblidau escollir el diccionari que s'ha d'utilitzar. Podria ser, tot i haver descarregat el diccionari català, estigui actiu l'anglès, per exemple. Per mirar quin diccionari està actiu, dins un camp de text on estigueu escrivint, cliqueu el botó dret i mireu quin diccionari està marcat a l'apartat “llengües”.
Si voleu veure quins complements teniu instal·lats o actualitzar aquests complements, podeu fer servir el següent enllaç:
http://www.mozilla.com/en-US/plugincheck/
Heu de clicar el botó Update del plugin que voleu actualitzar.
Actualitzar Plugins

Plugins
Per reduir el temps que es triga en accedir a una determinada pàgina web, el navegador (Internet Explorer, Mozilla Firefox, etc…) desa en una carpeta del disc dur totes les adreces webs a les quals s'ha accedit alguna vegada. D'aquesta memòria se'n diu cau (o cache en francès i anglès). Gràcies a la memòria cau, quan s'accedeix a una pàgina, el navegador comprova si al disc dur local ja té disponible l'informació necessària per construir la visualització d'aquesta pàgina web.
Firefox: És probable que en algun moment vulgueu esborrar aquesta memòria cau. Per fer-ho, heu d'accedir al menú Eines / Opcions… / Privadesa / Memòria cau i fer clic al botó Buida la memòria cau.
Internet Explorer: Per borrar la memòria cau, heu d'accedir al menú Eines / Opcions d'Internet… / General i en l'apartat Arxius temporals d'Internet heu de fer clic al botó Eliminar arxius…
Un certificat és un document d'identificació digital que s'utilitza habitualment per a l'autenticació i l'intercanvi segur d'informació en xarxes obertes, com és el cas d'Internet.
Per treballar al campus és necessari haver instal·lat el certificat de seguretat que permetrà establir una connexió segura per a l'entrada al campus. Al següent enllaç hi trobareu les instruccions de com instal·lar el certificat:
Connexió segura: Instal·lació del certificat de seguretat
Un cop instal·lat, si pel que sigui, necessiteu esborrar un certificat, els passos per esborrar els certificats són els següents:
En el navegador Mozilla Firefox:
En el navegador Internet Explorer els passos per esborrar certificats són els següents:
Si en escriure el nom d'usuari del Campus també us apareix la contrasenya, és perquè teniu associat el formulari a la contrasenya. Per esborrar el registre automàtic heu de seguir els passos següents:
Firefox
Internet Explorer
Una galeta (en anglès cookie) és un fragment d'informació enviat des d'un servidor de pàgines web a un navegador. El navegador guarda aquesta informació en un arxiu de text al disc dur del visitant de la pàgina web per tal que certes informacions (per exemple guardar el nom d'usuari i contrasenya) puguin ser recuperades en posteriors visites.
El passos per activar l'acceptació de galetes en el navegador Mozilla Firefox són els següents:
En el navegador Internet Explorer, els passos per l'acceptació de galetes són els següents: