Referències

Bibliografia bàsica

Blanco, C., Lobato, F. i Villagrá, F.L. (2012). Comunicació i atenció al client. Madrid: MacMillan Iberia.

Informació sobre les tècniques de comunicació en l’atenció al client: relacions amb els clients i la fidelització de clients, la protecció del consumidor, la gestió de queixes i reclamacions i el servei postvenda.

Cabrerizo Elgueta, M. (2014). Procesos de venta. Madrid: Editex.

Informació sobre el procés de compra i el seguiment de la venda, els serveis postvenda, el servei d’atenció al client, la gestió de queixes i reclamacions dels clients, la satisfacció i la fidelització dels clients.

Colet Areán, R. i Polío Morán, E. (2014). Procesos de venta (1a edició). Barcelona: McGraw-Hill.

Informació sobre els documents de formalització de la venda.

Escudero Serrano, M. J. (2016). Técnicas de venta y negociación (1a edició) Madrid: Paraninfo.

Informació sobre les tècniques de venda i la negociació, el programa de fidelització, la gestió de reclamacions i queixes i la qualitat del servei d’atenció al client.

García Valcárcel, Ignacio (2001). CRM: Gestión de la relación con los clientes. Madrid: Editorial Fundación Confemetal.

Informació sobre el CRM i la fidelització dels clients, la implantació del CRM i de l’eCRM.

Guinot Cervet, C.; Iranzo Acosta, J. L.; Gómez Luque, J. i Rubio Bergón, B. (2014). Gestión de la documentación jurídica y empresarial. Barcelona: McGraw-Hill.

Informació sobre els diferents tipus de contractes.

Menéndez, A. (2015). Lecciones de Derecho Mercantil (vol. II, 13a ed.) Madrid: Civitas Ediciones.

Informació sobre els diferents tipus de contractes.

Ruiz Otero, E. i López Barra, S. (2014). Operacions administratives de compravenda. Barcelona: McGraw-Hill.

Informació sobre els diferents tipus de contractes.

Bibliografia complementària

Álvarez Sánchez, J. M. (2005). Telemárketing. La red como soporte de marketing y comunicación. Vigo: Ideaspropias.

Informació del telemàrqueting, estudis de clients, llistes de clients i promocions.

Barreiro Fernández, J. M. i altres (2004). Rentabilice su gestión gracias al CRM. A Coruña: Netbiblo.

Informació sobre el CRM.

Carrasco Fernandez, S. (2014). Organización de procesos de venta (UF0030). Madrid: Paraninfo.

Informació del procés de venda.

Dixit, A. K. i Nalebuff, Barry J. (1993). Pensar estratégicamente. Un arma decisiva en la política, los negocios y la vida diaria. Barcelona: Antoni Bosch, editor.

Informació sobre les tècniques i les estratègies de venda.

Dixit, Avinash K. i Nalebuff, Barry J. (2010). El arte de la estrategia. La teoría de juegos, guía del éxito en sus negocios y en su vida diaria. Barcelona: Antoni Bosch, editor.

Informació per aconseguir una bona negociació.

PROMOVE Consultoria e Formación SLNE (2012). ¿Eres un buen negociador? Cuadernos prácticos de gestión. Santiago de Compostel·la: CEEI Galicia.

Informació sobre el bon negociador.

Ruiz Otero, E. i López Barra, S. (2014). Operacions administratives de compravenda. Barcelona: McGraw-Hill.

Informació sobre el contracte de la compravenda.

Spencer Johnson, M. D. (1999). ¿Quién se ha llevado mi queso?. Empresa Activa.

Informació sobre com adaptar-se als canvis constants en la negociació.

Ury, W.; Fisher, R. i Patton B. (2011). Obtenga el sí: el arte de negociar sin ceder. Barcelona: Gestión 2000.

Informació sobre el model de negociació Harvard durant els anys setanta.

Villa, J. P. (2016). Manual de negociación y resolución de conflictos. Barcelona: Profit.

Informació de la definició de negociació per Pruitt l’any 1986.

Adreces d’interès

http://biblioteca.ucm.es/tesis/19911996/S/3/S3005601.pdf

Aquesta tesi d’Elvira García de Torres proporciona informació sobre la comunicació i els moviments estratègics en la negociació i els estils de negociació en funció de les actituds dels negociadors com a grup, segons Raiffa i Pruitt.

http://franquicias.emprendedores.es/guias-practicas/franquicias-montar-en-20-metros-cuadrados

Aquesta adreça proporciona informació sobre les franquícies.

https://www.crecenegocios.com/proceso-de-la-negociacion/

Aquesta adreça proporciona informació sobre la preparació de la negociació.

http://www.cambrescat.es/

Pàgina web del Consell General de Cambres de Comerç de Catalunya.

http://www.acedecatalunya.org/

Pàgina web de l’Associació Catalana d’Executius, Directius i Empresaris (ACEDE).

http://www.bde.es/clientebanca/es/areas/Tipos_de_Interes/Tasa_Anual_Equiv/

Aquesta adreça proporciona informació sobre els tipus d’interès.

http://consum.gencat.cat/ca/el-consum/modalitats-de-compra/compres-a-distancia/

Aquesta adreça proporciona informació sobre les compres a distància.

http://www.fenadismer.es/restricciones-a-la-circulacion-en-espana-en-2017-para-vehiculos-de-transporte/

Aquesta adreça proporciona informació sobre les restriccions dels vehicles de transport a Espanya.

http://www.terranea.es/blog/adios-carta-de-porte-hola-e-cmr/

Aquesta adreça proporciona informació sobre la carta de ports.

https://www.seat.co/comprar-un-seat/financiacion/productos

Aquesta adreça proporciona informació sobre rènting.

https://www.estrelladigital.es/articulo/empresas/servicio-atencion-cliente-diferentes-formas/20170404191103317281.html

Aquesta adreça proporciona informació sobre l’atenció al client.

https://www.adecco.es/adecco-outsourcing/extel/

Pàgina web del grup Adecco dedicada a l’externalització del servei d’atenció al client.

http://ioc.xtec.cat/materials/FP/Materials/0201_GAD/GAD_0201_M01/web/html/WebContent/u5/a1/continguts.html

Aquesta adreça de materials propis de l’IOC proporciona informació sobre les aplicacions de programari que les empreses utilitzen en les relacions amb els clients.

http://www.uoc.edu/web/cat/art/uoc/berbel_capillas0302/berbel_capillas0302.html

Aquesta adreça de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) proporciona informació sobre les aplicacions informàtiques de gestió de les relacions amb clients.

http://consum.gencat.cat/index.html

Aquesta adreça proporciona informació sobre les reclamacions i queixes en matèria de consum a Catalunya.

https://www.inboundcycle.com/blog-de-inbound-marketing/marketing-one-to-one

Aquesta adreça proporciona informació sobre el màrqueting one to one.

http://www.lluert.net/solucions-empresarials/crm.php

Aquesta adreça proporciona informació sobre el CRM.

http://www.emprendedores.es/gestion/software-gratis-para-empresas-emprendedores

Aquesta adreça proporciona informació dels programaris gratuïts en el mercat.

Referències bibliogràfiques

Dasi, F. de M. i Martínez-Vilanova Martínez, R. (2009). Técnicas de negociación. Un método práctico. Barcelona: Esic.

En aquest llibre trobareu informació sobre les variables que configuren l’entorn de la negociació.

Kennedy, G. (1993). Cómo negociar con éxito. Barcelona: Ediciones Deusto.

En aquest llibre trobareu informació de tècniques per obtenir l’èxit en la venda i ser un bon negociador.

Raiffa, H. (1982). The Art and Science of Negotiation. Cambridge: Harvard University Press.

En aquest llibre trobareu informació sobre els estils de negociació en funció de les actituds dels negociadors com a grup.

Schelling, T. (1960). La estrategia del conflicto. Madrid: Tecnos.

En aquest llibre trobareu informació sobre les estratègies en les situacions de conflicte.