Annexos

'Branding': ús de noms estrangers en les marques

L’article "El efecto Haägen-Dazs o el juego del 'foreign branding' en los nombres de marca", publicat al blog Puromarketing, explica quin és l’interès de posar a una marca un nom que sona a estranger però que, en realitat, pot estar produïda en un país que no té res a veure amb el país que evoca la marca.

Envasos que allarguen la vida dels productes

L’article "Por qué importa tener un envase original para vender más", publicat a Emprendedores, explica com es poden fer algunes modificacions en els productes per allargar la seva vida.

Neuroestètica per dissenyar productes

L’article "Marketing y Neuroestética: cómo la neurociencia cambia el diseño de los productos", publicat al blog Puromarketing, explica com, a partir dels avenços en neurociència aplicats al màrqueting, es crea el concepte de neuroestètica, que permet conèixer les reaccions dels consumidors als colors, les formes i el disseny dels productes. A partir d’aquesta informació, l’empresa pot prendre decisions sobre el producte amb dades reals.

Cas pràctic de Boston Consulting Group

En el web de Boston Consulting Group es pot veure com es fa una anàlisi utilitzant els criteris de la matriu BCG i posant-se en la pell d’un consultor de màrqueting (contingut en anglès).

Triodos Bank, un banc que es posiciona com a ètic

El sector bancari està rebent fortes crítiques en els darrers anys, en què moltes persones han tingut conflictes amb les entitats bancàries com a conseqüència de la crisi econòmica. La banca ètica és un concepte que s’ha desenvolupat per posicionar algunes entitats financeres com Triodos Bank.

L’article "Triodos Bank. Banca ètica per millorar el planeta i les persones", publicat a la revista Món Empresarial, explica quins són els objectius d’aquest banc.

Anar a la pàgina anterior:
Exercicis d'autoavaluació
Anar a la pàgina següent:
Política i estratègies de preu