Exercicis d'autoavaluació

Exercici 1

Trieu l’opció correcta:

El comerciant que ven mercaderies directament al consumidor final s’anomena…

NúmPregunta
1

majorista.

2

detallista.

3

intermediari.

4

canal de distribució.

Exercici 2

Trieu l’opció correcta:

Algunes de les funcions dels majoristes són…

NúmPregunta
1

agrupació de productes de diferents fabricants.

2

transformació dels grans lots de producció en lots més petits per vendre’ls a les empreses detallistes o a altres majoristes.

3

assessorament i formació per als detallistes sobre el producte, la gestió comercial, etc.

4

Totes les respostes són correctes.

Exercici 3

Trieu l’opció correcta:

L’establiment comercial, individual o col·lectiu, amb una superfície de venda superior a 800 m2 i inferior a 1.300 m2 és un…

NúmPregunta
1

petit establiment comercial (PEC).

2

mitjà establiment comercial (MEC).

3

gran establiment comercial (GEC).

4

gran establiment comercial territorial (GECT).

Exercici 4

Trieu l’opció correcta:

Els centres de jardineria i vivers es consideren…

NúmPregunta
1

petit establiment comercial (PEC).

2

mitjà establiment comercial (MEC).

3

gran establiment comercial (GEC).

4

establiment comercials singulars (ECS).

Exercici 5

Trieu l’opció correcta:

Les qualitats de l’assortiment d’un establiment comercial són…

NúmPregunta
1

amplitud i profunditat.

2

coherència, equilibri i dinamisme.

3

amplitud i dinamisme.

4

profunditat, coherència i equilibri.

Exercici 6

Trieu l’opció correcta:

La venda d’una sola categoria de productes és característica del comerç…

NúmPregunta
1

especialitzat.

2

al detall.

3

generalista.

4

a l’engròs i al detall.

Exercici 7

Trieu l’opció correcta:

Quan es planteja l’obertura d’un establiment comercial al detall s’ha de tenir en compte…

NúmPregunta
1

la proximitat dels clients i del mercat objectiu.

2

l’entorn normatiu i legal.

3

la proximitat dels proveïdors i dels competidors.

4

Totes les respostes són correctes.

Exercici 8

Trieu l’opció correcta:

L’àrea que determina la zona d’influència d’un establiment comercial determinant un temps màxim per arribar-hi és l’àrea…

NúmPregunta
1

circular.

2

isòcrona.

3

simple o múltiple.

4

empírica.

Exercici 9

Trieu l’opció correcta:

El comerç de medicaments, de productes d’higiene personal, de productes de drogueria, perfumeria i cosmètica, entre d’altres, és considerat…

NúmPregunta
1

comerç quotidià alimentari.

2

equipament de la persona.

3

comerç quotidià no alimentari.

4

lleure i cultura.

Exercici 10

Trieu l’opció correcta:

Quina és la diferència principal entre les cooperatives de detallistes i les cadenes voluntàries?

NúmPregunta
1

Les cadenes voluntàries són una iniciativa del majorista, en canvi, les cooperatives de detallistes són iniciativa de petits establiments comercials que s’agrupen i gestionen conjuntament un magatzem majorista.

2

Les cooperatives de detallistes són un tipus de comerç associat, en canvi, les cadenes voluntàries són un tipus de comerç independent.

3

Les cooperatives de detallistes són una iniciativa del majorista, en canvi, les cadenes voluntàries són iniciativa de petits establiments comercials que s’agrupen i gestionen conjuntament un magatzem majorista.

4

No hi ha cap diferència, en els dos casos es tracta de comerç associat.

Exercici 11

Marqueu si són vertaderes (V) o falses (F) les opcions següents:

NúmPreguntaVF
1

Els majoristes realitzen vendes al detall o a la menuda.

2

Els majoristes d’origen són intermediaris situats a prop de les zones productores i solen especialitzar-se en un o molt pocs productes.

3

Un establiment comercial col·lectiu és un conjunt d’establiments situats en un o en diversos edificis d’un mateix espai comercial, en el qual es duen a terme diferents activitats comercials.

4

Els mercats municipals són establiments comercials col·lectius de titularitat privada.

5

Els establiments dedicats essencialment a la venda d’automoció i carburants no són considerats establiments comercials singulars (ECS).

6

L’estratègia comercial d’un establiment està determinada per: l’espai, els productes del seu assortiment i els serveis addicionals que s’ofereixen.

7

La profunditat de l’assortiment d’una botiga està determinada pel nombre de seccions que hi ha en el punt de venda, és a dir, pel nombre de necessitats del consumidor que es poden satisfer.

8

La venda assistida és una característica inherent al comerç tradicional.

9

El pla estratègic del punt de venda o pla estratègic de retail (PER) és un document que detalla el projecte d’una nova empresa, els recursos necessaris i les accions que cal dur a terme per a la posada en marxa de l’empresa.

10

L’àrea d’atracció comercial d’un establiment comercial també s’anomena geomàrqueting.

Exercici 12

Relacioneu els conceptes següents:

NúmPreguntaResposta
1

És la forma a través de la qual es posa a disposició del consumidor el producte o servei perquè s’adquireixi mitjançant l’accionament de qualsevol tipus de mecanisme i el dipòsit previ del seu import:

2

És la venda que consisteix a buscar una persona que col·labori i organitzi una trobada en el seu domicili amb veïns i amics perquè el venedor pugui fer una demostració dels productes:

3

És la forma de distribució comercial detallista que consisteix en l’oferta prèvia al client, per qualsevol mitjà de comunicació social o de transmissió electrònica, i informant de la forma d’efectuar les comandes:

4

És la venda que es realitza fora d’un establiment comercial permanent, en llocs autoritzats i en instal·lacions desmuntables o transportables, inclosos els vehicles:

5

És la venda que s’efectua en el domicili dels clients o en el domicili de les empreses compradores:

6

És una modalitat de la venda a domicili que consisteix en la reunió dels treballadors d’una empresa que poden ser clients potencials amb l’objectiu de presentar-los un o diversos productes:

Exercici 13

Completeu les frases següents:

NúmPregunta
1

Els es caracteritzen per ser establiments amb infinitat de productes de ferreteria, parament de la llar, papereria, objectes de decoració, joguines, productes de neteja, etc.

2

Les són establiments comercials de gran format especialitzats en una categoria de productes molt concreta de la qual ofereixen el màxim nombre possible de referències (assortiment estret i molt profund).

3

Els són establiments de petites dimensions, entre 40 i 400 m2, on només hi sol haver una caixa i el seu assortiment està format, bàsicament, per productes d’alimentació i drogueria.

4

Les són establiments comercials que es caracteritzen per una oferta limitada de productes a preus baixos i un control molt rigorós dels costos.

5

Els són establiments comercials de gran format, organitzats per departaments, que ofereixen una extensa varietat de béns i molts serveis (assortiment molt ampli i molt profund).

6

Els són establiments de vendes a l’engròs, adaptats a les necessitats d’alguns establiments comercials detallistes i detall i del sector Horeca (hotels, restaurants i cafeteries).

7

Els tenen una superfície de venda superior als 2.500 m2, disposen d’amplis aparcaments i ofereixen molts serveis complementaris.

8

Els ofereixen productes en promoció i amb descomptes, com ara articles d’una altra temporada (excedents) o articles de segona selecció (petites tares).

9

Els són espais on es concentra una gran oferta comercial amb l’objectiu de fer-los molt atractius per al públic.

Exercici 14

Relacioneu els conceptes següents:

NúmPreguntaResposta
1

Són els clients que fan les compres de forma repetitiva i sovint, o bé que l’interval de temps entre una compra i una altra és més curt que el de la majoria de clients:

2

Són els clients que fan les seves compres de forma periòdica, o que ho han fet recentment, i que generen el volum de vendes i els ingressos de l’empresa:

3

Són els clients que han percebut els productes, els serveis i/o l’empresa com a excel·lents, per sobre de les seves expectatives:

4

Són els clients que tenen una determinada capacitat d’influència en un grup més reduït de persones perquè són considerats líders d’opinió en els cercles científics o d’especialistes:

5

Són els clients que actualment estan fent compres o han comprat dins d’un període de temps curt:

6

Són els clients que no fan les seves compres a l’empresa però que podrien fer-ho en el futur perquè tenen la predisposició, el poder adquisitiu i la capacitat per fer-ho:

7

Són els clients que varen fer la seva última compra temps enrere i que, possiblement, se n’han anat a la competència perquè poden estar insatisfets o bé perquè ja no necessites els nostres productes o serveis:

8

Són els clients que han percebut els productes, els serveis i/o l’empresa per sota de les seves expectatives, per tant, no volen repetir una experiència desagradable i opten per una altra empresa:

9

Són els clients que fan les compres amb una certa regularitat perquè estan satisfets amb l’empresa i els productes o serveis:

10

Són els clients que poden produir una percepció positiva o negativa, d’un producte o d’una empresa, sobre un col·lectiu gran de persones (esportistes famosos, actors, empresaris de renom, etc.):

Anar a la pàgina anterior:
Activitats
Anar a la pàgina següent:
Annexos