Activitats
Tipus d'aparadors
L’objectiu d’aquesta activitats és saber diferenciar entre els diferents tipus d’aparadors.
L’activitat consisteix en buscar exemples (fotos a internet, aparadors de la vostra ciutat, idees d’aparador, etc) que siguin:
1. De marca o imatge
2. De producte
3. De grans magatzems
4. De Cadenes o franquícies monomarca
5. Corrents
6. Combinats
7. D’oportunitat
8. Informadors
9. Animats
10. Publicitaris
Ús del color a l'aparador
L’objectiu d’aquesta activitat és analitzar l’ús del color en un aparador i els efectes que produeix la combinació.
Visiteu el web de l’enllaç que hi ha a continuació on podreu veure una sèrie d’aparadors que només combinen el blanc i negre:
Escaparates en blanco y negro impactantes
Ara fixeu-vos en l’aparador que apareix a continuació i responeu les preguntes següents:
1. Analitzeu l’ús del color i les sensacions que provoca.
2. Analitzeu els aspectes comunicatius del color en l’aparador
3. Quins efectes de sinestèsia provoquen els diferents colors
Anàlisi dels elements d'un aparador
L’objectiu de l’aparador és analitzar els diferents aspectes dels aparadors estudiats durant la unitat: classificació segons els tipus, ús dels diferents elements, ús del color, il·luminació, etc.
Fer aparadors espectaculars no és sempre una feina fàcil. Cal una bona idea, i cal saber treballar els materials perquè quedi professional.
A continuació podeu veure un article sobre alguns aparadors espectaculars i diferents a allò que estem acostumats:
Escaparates para soñar despierto
Un cop observades les diferents propostes de l’article, fixeu-vos en la imatge que hi ha a continuació i responeu les preguntes següents:
1. Tipus d’aparador segons l’objectiu, segons l’estratègia comercial, segons l’enquadrament visual, segons la finalitat i segons la ubicació.
2. Articles i complements.
3. Anàlisi dels diferents complements indirectes de l’aparador
4. Segons el tema de l’aparador en quin moment s’ha pogut planificar i quins aparadors podrien substituir-lo durant els mesos posteriors.
5. Anàlisi del color i la il·luminació.
Disseny d'un aparador
L’objectiu d’aquesta activitat és analitzar els passos previs al muntatge de l’aparador i veure la importància d’una bona idea central i concisa a partir de la qual poder crear un aparador.
L’elaboració d’un aparador no s’ha de fer de forma intuïtiva i sobre consideracions purament estètiques, sinó que ha de ser fruit de la investigació i l’anàlisi detallat de diferents aspectes primordials: l’establiment, l’espai i els objectes que s’hi exposaran.
A continuació teniu un article sobre els aparadors conceptuals:
Un cop hagueu llegit l’article i observat els aparadors que apareixen responeu les següents preguntes.
1. Què és un aparador conceptual?
2. Com pot ajudar un aparador conceptual a crear marca segons l’article?
Un cop analitzada la importància de la creativitat en aparadorisme cal tenir en compte també aquells elements que permeten fer aparadors efectius.
Imagineu que heu de realitzar la planificació dels aparadors de la marca Stradivarius del grup Inditex del mes de desembre i gener. Podeu conèixer més sobre la marca al web www.stradivarius.com i al web del grup www.inditex.com.
Un cop analitzada la marca, responeu les següents preguntes, sobre la planificació i el disseny de l’aparador
3. Quins elements s’han d’analitzar sobre l’establiment previs al projecte?
4. Quin és el públic-objectiu al qual aniria destinat l’aparador?
5. Quins són els objectius dels diferents aparadors?
6. Cronograma i planificació dels aparadors: productes a exposar, promocions, etc.
Càlcul de ràtios
L’objectiu d’aquesta activitat és calcular els diferents ratios de l’aparador per poder analitzar la seva efectivitat.
Observeu la taula que apareix a continuació de les dades recollides a partir de l’observació d’un aparador durant una setmana.
Data | Passen | Miren | Entren | Compren |
---|---|---|---|---|
Dilluns | 150 | 100 | 80 | 50 |
Dimarts | 120 | 90 | 78 | 68 |
Dimecres | 124 | 80 | 65 | 40 |
Dijous | 145 | 95 | 90 | 70 |
Divendres | 135 | 110 | 78 | 60 |
Dissabte | 220 | 180 | 160 | 120 |
Calculeu l’índex d’atracció, l’índex de motivació, l’índex de circulació i l’índex de compra, per a cada dia i de tota la setmana. Després analitzeu els resultats.