Activitats

Creació d'un informe mitjançant l'assistent

L’objectiu d’aquesta activitat és aprendre a crear un informe senzill.

Utilitzareu la taula Clients de l’arxiu

Procediment

1. Un cop oberta la base de dades, escolliu l’objecte informes i a Tasques, Crea un informe utilitzant l’auxiliar.
  2. Escolliu la taula Clients i seleccioneu els camps. Nom, Cognoms, Població, Província, Telèfon i Observacions.
  3. Manteniu els mateixos noms per als camps.
  4. Escolliu el criteri d’agupació per província i com a segon criteri el camp Població.
  5. Ordeneu les dades per Província, Població i Cognoms en ordre ascendent.
  6. Escolliu l’estil En columnes, una columna i l’orientació Vertical.
  7. Poseu-li per nom Llista de clients i definiu-lo com a Informe dinàmic.
  8. Per últim, escolliu Crea ara l’informe.

Podeu observar el resultat a la imatge segúent :

Figura Llista Clients

sol_inf_a1_1.zip ( 15.8 KB )

Modificació d'un informe

L’objectiu d’aquesta activitat és aprendre a millorar un informe senzill.

Utilitzareu la taula Clients de l’arxiu

Procediment

1. Obriu l’informe en mode de disseny.
  2. Modifiqueu l’amplada de les columnes per visualitzar correctament tota la informació.
  3. Modifiqueu la capçalera inserint Llista de clients al vostre informe.
  4. Milloreu les propietats del títol de l’informe variant el tipus de font, color, mida, alineació, etc.
  5. Deseu l’informe.

Creació d'un informe sobre una consulta

L’objectiu d’aquesta activitat és crear un informe sobre una consulta.

Voleu dissenyar un informe que mostri els articles que comercialitzeu i que tenen un preu superior a 10 euros. Voleu agrupar el resultat pel nom de cada categoria. Utilitzareu l’arxiu

Procediment

1 Creeu una consulta que combini les dades de les taules Productes i Categories i afegiu-hi un criteri per tal que només mostri els articles amb un preu superior a 10 euros.

2 Accediu a l’assistent per a informes i trieu com a origen de dades la consulta que acabeu de crear.

3 Aneu seguint els passos de l’assistent. En el pas 3 agrupeu pel camp IdCategoria i en el pas 4 ordeneu també pel camp Referència.

4 Al pas 5, trieu el format Tabular i orientació Horitzontal.

5 Al pas 6, poseu-li per nom Productes_categoria i escolliu les opcions Informe dinàmic i Crea ara un informe.

Obtindreu un resultat similar al que mostra la imatge figura:

Figura Productes per categoria

Tanqueu l’informe i torneu-lo a obrir en mode edició. Per editar un informe, en primer lloc heu de seleccionar Informes a la finestra principal de Base. A continuació feu clic amb el botó dret sobre l’informe que voleu modificar i seleccioneu Edita per obrir la finestra d’edició amb l’informe que desitgeu modificar.

• Poseu el número de la categoria en negreta. Tant a l’etiqueta com al quadre de text, la mida de la lletra ha de ser de 14 punts en negreta.
  • Feu la secció Capçalera IdCategoria més alta i desplaceu tots els controls cap avall. A continuació feu més alts l’etiqueta i el quadre de text del camp IdCategoria.
  • Des de les propietats dels elements, canvieu els títols de les etiquetes dels camps, d’acord amb el model de la imatge figura.
  • També des de les fitxes de propietats de cada element, modifiqueu l’alineació de les etiquetes i dels quadres de text, d’acord amb el model de la imatge figura.
  • Feu més estrets els controls corresponents a la referència, al preu unitari i a la data d’alta. Distribuïu els controls per obtenir una bona presentació.
  • Accediu al navegador d’informes des del botó Navegador d’informes de la barra d’eines Estàndard o des del menú Visualitza, opció Navegador de l’informe. Feu clic amb el botó dret sobre Informe i escolliu Capçalera/peu de pàgina d’informe. Incorporeu una etiqueta amb el títol de l’informe a la secció Capçalera d’informe, d’acord amb el model de la imatge . La mida de la lletra ha de ser de 16 punts en negreta.
  • Afegiu la numeració de pàgines al peu de cada pàgina, a la dreta, i la data al peu de l’informe, a l’esquerra. El format de la data ha de ser 28 - març - 2014 i el de la numeració ha de ser Pàg. 1 de 5. En els dos casos la mida de la lletra ha de ser de 10 punts.
  • Accediu a les propietats de la secció Capçalera de la pàgina clicant el botó Propietats de la barra d’eines Controls dels informes i feu que no sigui visible.
  • Accediu a les propietats de la secció IdCategoria Capçalera i poseu l’opció Mantingues junt a per tal que el nom de la categoria es mantingui sempre a la mateixa pàgina que els seus productes.
Figura Productes per categoria

sol_inf_a2_1.zip ( 23.3 KB )

Annexos