Resultats d'aprenentatge

Al finalitzar aquesta unitat l’alumne/a:

  1. Planifica estratègies, activitats i recursos psicomotrius, relacionant-los amb els principis de l’educació psicomotriu i les característiques individuals i del grup al qual va dirigit.
    • Identifica els principis de l’educació psicomotriu.
    • Identifica les característiques psicomotrius dels destinataris en funció de la seva edat.
    • Formula els objectius d’acord amb les característiques psicomotrius dels infants destinataris en funció de la seva edat.
    • Selecciona activitats adients a les característiques psicomotrius dels destinataris en funció de la seva edat.
    • Selecciona els recursos adients a les característiques psicomotrius dels destinataris en funció de la seva edat.
    • Organitza els espais adequant-los a les característiques psicomotrius dels destinataris en funció de la seva edat.
    • Estableix una distribució temporal de les activitats per adaptar-se a les característiques psicomotrius dels destinataris en funció de la seva edat.
    • Identifica els principis i els àmbits d’actuació psicomotriu.
    • Valora la importància de la psicomotricitat en l’educació infantil.
  2. Implementa activitats d’intervenció en l’àmbit sensorial, motor, cognitiu i psicomotor, relacionant-les amb els objectius previstos i amb les característiques dels infants.
    • Descriu les principals dificultats que poden sorgir de la realització de les activitats.
    • Organitza els espais en funció de l’activitat i de les característiques del grup.
    • Prepara els recursos materials propis de l’activitat.
    • Realitza les activitats ajustant-se a la planificació temporal.
    • Respecta els ritmes i necessitats individuals en el desenvolupament de l’activitat.
    • Selecciona estratègies d’intervenció promotores d’un clima d’afecte i confiança.
    • Valora la coherència de la implementació de les activitats amb la planificació.
    • Dona resposta a les contingències.
    • Genera entorns d’intervenció segurs.
  3. Avalua el procés i el rendiment de la intervenció realitzada en l’àmbit sensorial, motor, cognitiu i psicomotor, argumentant les variables rellevants en el procés i justificant la seva elecció.
    • Selecciona els indicadors d’avaluació.
    • Selecciona els instruments d’avaluació adients a les característiques individuals i a l’edat de l’infant.
    • Aplica l’instrument d’avaluació seguint el procediment correcte.
    • Registra les dades extretes del procés d’avaluació en el suport establert.
    • Interpreta la informació recollida del procés d’avaluació de la intervenció.
    • Identifica les situacions en què és necessària la col·laboració d’altres professionals.
    • Identifica les possibles causes d’una intervenció no adient.
    • Ajusta l’actuació i l’actitud del professional a la pauta prevista.
Anar a la pàgina anterior:
Referències
Anar a la pàgina següent:
Mapa conceptual