Activitats
Televisió enfront videojocs
L’objectiu de l’activitat és reflexionar sobre els avantatges dels videojocs respecte la televisió en el lleure infantil.
Establiu les diferències que hi pot haver entre jugar amb un videojoc i veure la televisió.
Les aplicacions lúdiques dels recursos multimèdia
L’objectiu d’aquesta activitat és que conegueu els recursos lúdics multimèdia que hi ha a l’abast dels infants menors de sis anys.
Empleneu un quadre amb exemples de videojocs per a infants de 3 a 6 anys.
Afegiu la vostra valoració d’aquells videojocs amb els quals hàgiu tingut ocasió de jugar.
Tipus de joc | Nom de videojoc | Tipus (laberint, instrumental, de rol, de lògica, etc.) | Valoració |
---|---|---|---|
Arcade | |||
Simulació | |||
Estratègia | |||
Jocs de taula |
Aplicacions informàtiques per a la formació dels recursos multimèdia
L’objectiu d’aquesta activitat és que valoreu els recursos informàtics com a possibles instruments recurrents en l’àmbit de l’educació infantil.
Entreu en la pàgina web edu365, jugueu amb els jocs que s’hi presenten per a alumnes d’infantil i responeu les preguntes següents, tot justificant la vostra resposta:
- Quina finalitat d’ús ofereixen cadascun dels jocs presentats?
- Quines habilitats promouen?
- Quins tipus de valors i actituds transmeten?
- Considereu que són aplicacions merament informàtiques o aplicacions per a la formació? On hi ha les diferències?
- En el cas que considereu que són aplicacions per a la formació, creieu que poden servir per treballar específicament continguts curriculars? Justifiqueu la vostra resposta basant-vos en les àrees d’experiència que marca el currículum.
Els efectes dels mitjans de comunicació en el joc infantil
L’objectiu d’aquesta activitat és que us posicioneu segons el punt de vista de futurs professionals de l’àmbit de l’educació infantil davant de la influència que poden exercir els mitjans de comunicació en el desenvolupament integral dels infants.
Reflexioneu sobre els efectes de la televisió en l’edat infantil des de dues perspectives:
1. L’infant aprèn essencialment per imitació. En aquest sentit, els efectes dels mitjans de comunicació són deterministes i negatius: “Si veus violència, aprens i exerciràs la violència”.
2. L’infant aprèn activament construint les estructures mentals que li són pròpies.
Podeu atendre els aspectes següents per tal de buscar arguments a favor o en contra:
- Dificultat per simultaniejar el visionat de la programació televisiva amb altres activitats.
- Contingut dels programes adreçats als infants, els personatges (rols sexuals, estatus socials, etc.), els valors que transmeten, la publicitat…
- El temps que passen els infants davant del televisor.
- La concepció del temps lliure des dels mitjans de comunicació: passivitat, consumisme, conformisme social…