Activitats
Definim el currículum
L’objectiu principal d’aquesta activitat és identificar els elements que formen part del currículum de l’etapa d’educació infantil i explicar-los d’una manera correcta i completa.
Responeu a les qüestions següents:
1. Quines són les funcions del currículum i quins elements l’integren?
2. Completeu la taula següent sobre els nivells de concreció curricular en el document adjunt:
Criteris metodològics per a la intervenció educativa en les primeres edats
L’objectiu d’aquesta activitat és analitzar els principis psicopedagògics que sustenten els models més recents amb relació a l’educació infantil.
Llegiu l’article de M. R. Terradelles,
(de la revista Escola Catalana, núm. 392, pàg. 10-12), i enumereu i expliqueu molt breument cadascun dels criteris que proposa.
Comparació de metodologies i estratègies didàctiques
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar els models didàctics específics d’educació infantil i establir comparacions entre les propostes metodològiques globalitzades més utilitzades en educació infantil.
Elaboreu un quadre comparatiu de les propostes metodològiques més emprades en educació infantil (projectes, centres d’interès, tallers, racons, joc heurístic, panera dels tresors…), ajudant-vos del document adjunt: