Activitats
Normativa internacional sobre infància
L’objectiu d’aquesta activitat és analitzar els aspectes bàsics de la legislació vigent sobre infància, d’àmbit internacional i europeu.
Completeu el quadre adjunt, referit a alguns dels textos més importants de la normativa internacional sobre infància:
Normativa educativa estatal i autonòmica sobre educació
L’objectiu d’aquesta activitat és analitzar la legislació educativa vigent, estatal i autonòmica i mostrar interès envers noves situacions de la professió.
- Establiu una comparació entre l’article 27 de la Constitució espanyola de 1978 i l’article 21 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya de 2006. Els podeu consultar en els annexos 1 i 2.
- Després de llegir els continguts de la LOE (Llei orgànica d’educació) i la LEC (Llei d’educació de Catalunya) referits a l’educació infantil (que s’expliquen en els apartats 2.2.1. i 2.2.2), heu d’elaborar un esquema comparatiu en el qual constin les característiques de l’etapa i els cicles en els quals s’estructura, els seus objectius generals, la tipologia de centres, etc. Podeu consultar també els textos legals en els annexos d’aquest apartat.
- Quina distinció fa la LEC entre comunitat educativa i comunitat educativa escolar? Quin paper els atorga?
Importància de la cooperació amb la família
Els objectius d’aquesta activitat són: identificar la informació sobre l’entorn que és útil per a la intervenció, analitzar la normativa vigent sobre infància i educació i saber-la aplicar en la intervenció en casos concrets, mostrar disposició envers noves situacions de la professió, incorporar la dimensió ètica a l’acció professional i reflexionar sobre les responsabilitats pròpies de la professió d’educador amb les famílies i amb la resta de la societat.
- Què estableix el Decret 101/2010, de 3 d’agost, d’ordenació dels ensenyaments del primer cicle de l’educació infantil amb relació a la cooperació entre el centre educatiu i la família?
- Treballeu a la llar d’infants pública El Mar, dependent del Departament d’Educació i necessiteu saber per a la propera reunió d’equip de preparació del proper curs 2010-2011, en quines dates es faran les vacances de Nadal i també què cal fer en el cas dels pares de la Marina: s’han separat a finals d’aquest curs i estan pendents de resolució judicial amb relació a la guarda i custòdia de la nena.
Necessiteu tenir ben clars els vostres criteris d’actuació amb relació a les sortides, autoritzacions i comunicació amb cadascun dels progenitors. Per exemple, si la seva mare no té la guarda i custòdia i em demana una entrevista, l’he de citar? Qui es pot endur la nena a la tarda?
Podeu cercar en la “Resolució, de 15 de juny de 2010, per la qual s’aprova el document per a l’organització i el funcionament de les llars d’infants públiques dependents del Departament d’Educació per al curs 2010-2011” que trobareu en l’annex “Normativa general i específica d’educació d’àmbit estatal i autonòmic” la resposta als vostres dubtes.