Exercicis d'autoavaluació

Exercici 1

Relacioneu els suports a les famílies amb el concepte corresponent.

NúmPregunta
1

Es posa a disposició de les famílies una guia de lleure que recull una sèrie d’activitats per gaudir en família a Catalunya amb informació detallada. També es va iniciar el projecte “Vacances en família” que, adreçat a famílies amb fills menors de sis anys, ofereix un punt de trobada familiar amb activitats als albergs de Catalunya i a uns preus econòmics.

2

Aquest programa s’adreça a famílies amb infants de tres a setze anys, i proporciona informacions i recursos sobre temes d’actualitat que preocupen les famílies, a través de persones expertes. Els temes són diversos, com drogues, trastorns d’alimentació, sexualitat, relacions familiars…

3

El programa “Minuts menuts” dóna un servei a la família de guarda dels infants de zero a tres anys fora de l’horari escolar, dins d’un espai lúdic (ludoteca), amb la finalitat de conciliar el temps personal i familiar. El temps que s’hi pot deixar l’infant són tres hores seguides com a màxim dos dies a la setmana i s’ha d’abonar la quantitat d’1 euro per hora d’estada.

4

Amb la finalitat de donar suport a les famílies, és una prestació econòmica de caràcter universal per infant a càrrec. Hi tenen dret totes les famílies amb fills menors de tres anys i les famílies monoparentals amb fills fins als sis anys. També hi ha ajut per a l’adopció, la tutela i l’acolliment múltiple. Altres aspectes són el suport econòmic per a famílies nombroses.

5

Aquest programa està adreçat a mares i pares amb infants menors de tres anys i consisteix en un cicle de formació en què es tracten els temes més rellevants d’aquesta etapa del desenvolupament (l’evolució de l’infant, atencions bàsiques, interacció i comunicació). Està estructurat en sis tallers xerrada.

Exercici 2

Relacioneu els diferents models i projectes de participació i d’intervenció amb les famílies i la definició corresponent.

NúmPreguntaResposta
1

Són una proposta educativa que vol donar una resposta integrada a les necessitats de la societat actual a través d’instruments concrets, de manera coordinada i amb una dinamització de l’acció educativa en els àmbits que pertanyen als infants i joves.

2

Models d’intervenció amb les famílies que es defineixen com un projecte de transformació social i cultural d’un centre educatiu i del seu entorn per tal d’aconseguir una societat de la informació accessible a totes les persones, basada en l’aprenentatge dialògic, mitjançant una educació participativa de la comunitat, que es concreta en tots els seus espais, inclosa l’aula.

3

Amb l’aprovació del Decret 282/2006, es regula la participació de la comunitat educativa en els centres educatius formals que imparteixen el primer cicle de l’educació infantil, tant els públics com els privats sufragats amb fons públics. D’aquesta manera, s’omple un buit legal que durava anys i que era reclamat per diverses instàncies socials implicades en l’educació dels més petits.

4

Una de les formes més arrelades de participació en els centres educatius formals. Es formen per iniciativa de les famílies (encara que a vegades amb l’impuls de l’equip docent) i que fan una contribució “impagable” en el funcionament del centre.

Anar a la pàgina anterior:
Activitats
Anar a la pàgina següent:
Índex general