Exercicis d'autoavaluació

Exercici 1

Marqueu si són vertaderes (V) o falses (F) les opcions en relació amb el concepte d’infància.

NúmPreguntaVF
1

Segons la convenció de drets de la infància, el terme infància es pot utilitzar en tots els menors d’edat.

2

Infància és un terme que no ha evolucionat amb el temps.

3

L’arribada del cristianisme a Europa millora la qualitat de vida dels infants.

4

A l’edat mitjana la població infantil gaudia de gran interès.

5

Es pot dir que Jean-Jacques Rousseau va descobrir la infància a la societat.

6

El concepte modern d’infància té molt en compte l’afectivitat.

7

Després de la Segona Guerra Mundial la infància va quedar en una situació privilegiada.

Exercici 2

Els 54 articles de la Convenció de Drets de la Infància es poden agrupar en quatre categories:

Marqueu les opcions correctes.

NúmPreguntaVF

De supervivència

De satisfacció

De participació

D’educació

D’alimentació

6

De desenvolupament

7

De protecció

Exercici 3

Trieu l’opció correcta. La principal diferència entre una declaració i una convenció és que…

1

Són dos termes utilitzats per descriure la mateixa cosa.

2

Una declaració és un document previ que amb el temps passa a ser convenció.

3

Una declaració és un propòsit de bones intencions, mentre que una convenció és jurídicament vinculant, és a dir, és de compliment obligat.

4

La diferència està en el nombre de països que la signen.

Exercici 4

Relacioneu les figures jurídiques següents amb la definició que els correspon:

NúmPreguntaResposta

Pàtria potestat

La tutela

Adopció

Emancipació

Exercici 5

Relacioneu aquests organismes amb la tipologia que els correspon:

NúmPreguntaResposta

UNESCO

Save the children

UNICEF

Educació sense fronteres

OMS

Exercici 6

Completeu les afirmacions amb la paraula o paraules que considereu més adients:

1

La missió de les ONG és l’incompliment de drets i la població sobre la realitat en la qual viu un 80% dels habitants del nostre planeta, mentre que l’obligació dels estats és i satisfer les seves .

Exercici 7

Completeu les afirmacions relatives a l’escolarització i l’assistència amb la paraula o les paraules que considereu més adients:

1

L’escolarització de la primera infància representa un benefici per a les generacions futures, ja que i afavoreix el rendiment acadèmic en etapes posteriors.

2

L’escolarització precoç és un , ja que les famílies socialment i econòmicament més desfavorides poden compensar determinades mancances a la vegada que preparen els seus fills i les seves filles per a un futur millor.

3

L’accés igualitari als serveis promou davant de la dependència familiar o l’ús de les xarxes informals entre famílies.

4

L’assistència dels més petits a les escoles infantils facilita la entre el treball remunerat i la vida familiar.