Exercicis d'autoavaluació

Exercici 1

Relacioneu els conceptes següents en relació amb el marc EPRG:

NúmPreguntaResposta
1

Empreses que veuen similituds i diferències en una regió mundial i dissenyen estratègies al voltant d’això:

2

Empreses que quan fan negocis fora del país d’origen es poden qualificar de companyies internacionals; s’adhereixen a la idea que els productes que tenen èxit al país d’origen són superiors i, per tant, es poden vendre a tot arreu sense adaptació:

3

Empreses que representen una síntesi de l’etnocentrisme i el policentricisme en una visió del món que veu similituds i diferències en mercats i països, i busquen crear una estratègia global que respongui plenament a les necessitats i els desitjos locals:

4

Empreses que veuen que cada país és únic i consideren que les empreses es gestionen millor localment:

Exercici 2

Completeu les frases següents en relació amb el model de Lewis:

NúmPregunta
1

Les persones linealment actives porten a terme les tasques , són educades però , oculten parcialment els sentiments, són impacients a vegades i la vida professional de la personal.

2

Les persones multiactives porten a terme diverses tasques , planifiquen només en grans línies, , interrompen sovint i separen la vida professional de la personal.

3

Les persones reactives escolten la major part del temps, són educades però , oculten els sentiments, posen la diplomàcia davant de la veritat i la vida professional amb la personal.

Exercici 3

Marqueu si són vertaderes (V) o falses (F) les opcions següents en relació amb noms i títols:

NúmPreguntaVF
1

En la cultura anglosaxona és habitual utilitzar el nom propi i dos cognoms: el del pare, en primer lloc, i el de la mare, a continuació.

2

Als països asiàtics (la Xina, el Japó, Corea), l’ordre dels noms i cognoms és el mateix que el que s’utilitza a Occident.

3

A l’Amèrica Llatina, Itàlia i Portugal, als titulats universitaris se’ls anteposa la paraula «doctor» al cognom, i als professors, administratius i directors d’empresa se’ls anomena «llicenciat».

4

En les cultures més tradicionals, com la japonesa o la xinesa, s’haurà d’utilitzar sempre el cognom.

5

A Alemanya, Itàlia i l’Amèrica Llatina és comú anteposar el títol professional al cognom.

Exercici 4

Completeu les frases següents en relació amb el protocol a taula:

NúmPregunta
1

En una casa o restaurant asiàtic hi ha bastonets xinesos a la del plat, i no s’han de deixar dins del plat o encreuats (com fem amb a Occident) en acabar el plat.

2

En països d’Orient Mitjà i l’Índia és comú que et convidin a menjar amb , i en aquest cas s’ha d’utilitzar la . La mà es considera destinada a la higiene íntima, i si es menja amb ella la resta de comensals no menjarà si es tracta d’un plat compartit.

Exercici 5

Trieu la/les opcions correctes en relació amb les subtileses de la llengua:

NúmPregunta
1

Els britànics i moltes altres cultures creuen que hi ha moments en què la cortesia és més important que la veritat.

2

L’anglès que s’utilitza al Regne Unit o als EUA no és el mateix que l’utilitzat pels estrangers.

3

Els britànics troben els americans molt indirectes.

4

Les persones informals veuen títols, qualificacions i cognoms com a necessaris en la comunicació.

Exercici 6

Relacioneu els conceptes següents en relació amb els colors:

NúmPreguntaResposta
1

A França significa gelosia, traïció, debilitat i contradicció:

2

Té més significats que qualsevol altre color a tot el món, i implica des de depressió fins a reialesa i confiança:

3

Comparteix molts significats comuns al voltant del món, alguns dels quals inclouen la naturalesa, l’ecologia, la consciència ambiental, el militar i el color dels semàfors:

4

És el més poderós de tots els colors de la cultura índia:

5

En les cultures japonesa i xinesa significa coratge, felicitat, amor i bona salut:

6

És àmpliament acceptat en les cultures occidentals com el color de la feminitat, l’amor, el romanç, la cura, la tendresa i el naixement d’una nena:

7

Als Estats Units és símbol d’honor i coratge:

Exercici 7

Marqueu si són vertaderes (V) o falses (F) les opcions següents en relació amb l’intercanvi de targetes de visita:

NúmPreguntaVF
1

Als països islàmics s’ha de presentar sempre i acceptar targetes de visita amb la mà dreta.

2

Al Japó, l’intercanvi de targetes és un acte bastant informal.

3

A l’Índia s’ha de posar qualsevol títol universitari o informació d’honors a la targeta de visita.

4

Al Regne Unit i a Amèrica, l’intercanvi de targetes de visita és bastant formal i requereix molta cerimònia.

5

Al Japó ens hem d’assegurar que l’empresa i el títol es col·loquen de manera destacada a la targeta.

6

A l’Índia s’ha de fer servir la mà esquerra per presentar i acceptar targetes de visita.

Exercici 8

Relacioneu els conceptes següents en relació amb els grups del model de Lewis:

NúmPreguntaResposta
1

Es troba a tots els països més importants de l’Àsia, excepte el subcontinent indi:

2

Comprèn el sud d’Europa, els països mediterranis, Amèrica del Sud, l’Àfrica subsahariana, les cultures àrabs i d’altres cultures a l’Orient Mitjà, l’Índia i el Pakistan, i a la majoria dels països eslaus:

3

Comprèn el món de parla anglesa, l’Amèrica del Nord, Gran Bretanya, Austràlia i Nova Zelanda, i Europa del Nord, incloent-hi Escandinàvia i els països germànics:

Exercici 9

Marqueu si són vertaderes (V) o falses (F) les opcions següents en relació amb els regals:

NúmPreguntaVF
1

A la Xina, per l’Any Nou el regal s’ha d’embolicar amb paper porpra.

2

Amb persones xineses, japoneses o coreanes s’ha de buscar una oportunitat de fer una fotografia del grup i regalar-la emmarcada.

3

A la Xina, un regal molt comú és un rellotge.

4

A Mèxic els regals s’han d’embolicar amb paper porpra.

Exercici 10

Trieu la/les opcions correctes en relació amb el protocol a taula:

NúmPregunta
1

A l’Índia, la puntualitat a l’hora dels menjars és primordial.

2

A la Xina, els comensals marxen només acabar el menjar.

3

Al Regne Unit, una vegada acabat el menjar, els comensals parlen durant una estona abans de marxar.

4

Mai no s’ha de seure només arribar, s’ha de comprovar amb l’amfitrió, al qual s’espera.

5

Al món àrab la gent parla durant una hora o una hora i mitja abans de preparar el menjar i surt immediatament després de menjar.

Anar a la pàgina anterior:
Activitats
Anar a la pàgina següent:
Annexos