Referències

Bibliografia bàsica

Gerbyshak, P (2009) Help Desk Manager’s Crash Course.

Aquest llibre parla de la organització del help desk des del punt de vista d’un directiu (no només informàtic). L’han escrit dos experts en la matèria.

Gookin, D (2009) Troubleshooting and Maintaining Your PC All-in-One Desk Reference For Dummies EUA: Willy Publishing.

En aquest llibre hi trobareu informació sobre com introduir-se al món de les reparacions. És un llibre senzill, adreçat a usuaris, no pas a tècnics.

Halsey, M (2010) Troubleshooting Windows® 7 Inside Out: The ultimate, in-depth troubleshooting reference EUA:O’Reilly Media.

Llibre tècnic i molt complert sobre tot allò que cal saber per a la reparació del Windows 7. Molt recomanable per qui vulgui tenir un coneixement profund.

Rosenthal, M (2008) Computer Repair with Diagnostic Flowcharts: Troubleshooting PC Hardware Problems from Boot Failure to Poor Performance EUA:Foner Books.

Llibre exhaustiu que tracta de forma metòdica el procés de diagnosi de les avaries de cada un dels elements de l’ordinador. És un lLibre molt tècnic adreçat als amants de les reparacions. Els processos de diagnosi es mostren a través de diagrames de flux. És un llibre de referència més que instructiu.

Bibliografia complementària

Czegel, B Running an Effective Help Desk. EUA: John Wiley & Sons

Llibre molt complert sobre la gestió i posada en marxa d’un servei de help desk, tant des de la vessant tècnica com la humana. Recomanable tot i que és força extens.

Rosenthal, M (2008) The Laptop Repair Workbook: An Introduction to Troubleshooting and Repairing Laptop Computers. EUA: Foner Books

Llibre exhaustiu que tracta de forma metòdica el procés de diagnosi de les avaries de cada un dels elements del portàtil. Llibre molt tècnic adreçat als amants de les reparacions. Els processos de diagnosi es mostren a través de diagrames de flux. És un llibre de referència més que instructiu.

Wolf, C (2003) Troubleshooting Microsoft Technologies: The Ultimate Administrator’s Repair Manual. EUA: Addison-Wesley Professional.

Aquest és un llibre adreçat a administradors de sistemes. No hi ha llibres específics que tractin les intal·lacions desateses, tot i això llibres com aquests ens poden ajudar en tots aquells aspectes tècnics que es donen a l’hora de muntar solucions complexes, com ara les instal·lacions desateses.

Adreces d'interès

http://windows.microsoft.com/es-ES/windows/help

Aquesta web proporciona ajuda bàsica i documentació de Windows 7 a nivell d’usuari.

http://technet.microsoft.com/es-es/default

Microsoft Technet proporciona ajuda avançada i documentació tècnica de Windows al màxim nivell.

http://technet.microsoft.com/es-es/security/default

Microsoft Technet Security proporciona documentació de seguretat i actualitzacions pels sistemes windows.

http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/category/windows7|

Fòrum de Windows 7 de Microsoft. Els usuaris intercanvien informació sobre els problemes que sorgeixen. Es poden penjar preguntes o bé buscar respostes.

https://support.microsoft.com/oas/default.aspx?gprid=14019&st=1

Suport tècnic oficial de Microsoft.

http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Deploying-Windows-7-Part8.html

Article brillant i complet sobre les intal·lacions desateses de Windows 7. (Deploying Windows 7).

https://help.ubuntu.com/10.04/

Documentació Oficial del Ubuntu 10.04.

http://releases.ubuntu.com

Els diversos alliberaments que Ubuntu ha anat fent al llarg del temps.

http://ajuda.ubuntu.cat

Ajuda i documentació d’Ubuntu en català.

http://ubuntuforums.org

Fòrum d’Ubuntu on usuaris i experts intercanvien preguntes i respostes.

https://answers.launchpad.net/ubuntu

Web específica d’Ubuntu que pretén recollir en una mateixa web els problemes dels sistemes amb les corresponents actualitzacions.

http://archive.ubuntu.com/ubuntu/

Mirall oficial d’Ubuntu. És la referència màxima, l’origen de tots els altres miralls.

Anar a la pàgina anterior:
Mapa conceptual