Activitats

Selecció de la roba

L’objectiu d’aquesta activitat és practicar la selecció de la roba d’uns usuaris.

Treballeu com a tècnic a casa de la Sra. Aurora i el Sr. Marcel. Tots dos tenen 80 anys. És al matí i la Sra. Aurora es prepara per anar al centre cívic de la seva població a fer una activitat esportiva d’estiraments. El Sr. Marcel vol sortir a passejar el gos i a comprar el diari. A la tarda tots dos planegen quedar-se a casa.

Feu una relació de la roba que preparareu per a cadascun dels usuaris tenint en compte que és estiu. La previsió meteorològica indica que farà sol i que les temperatures oscil·laran entre els 21º de mínima i els 29º de màxima.

L’activitat és de resposta oberta, però a tall d’exemple es proposa la següent solució:

Matí:

  • Sra. Aurora: samarreta esportiva de màniga curta, pantaló de xandall o licra curt, sostenidor i calces còmodes per fer esport, mitjons i sabates esportives. Atès que practicarà esport, es recomana que porti una tovallola per a la suor i una ampolla d’aigua per hidratar-se.
  • Sr. Marcel: camisa o samarreta de màniga curta, pantaló curt tipus bermudes, calçotets, cinturó i sandàlies (opcionalment, mitjons si porta sabata tancada). Atès que va a passejar el gos i és estiu, gorra i ulleres de sol.

Tarda:

  • Sra. Aurora: vestit ampli d’estiu, sostenidor i calces. Sabatilles obertes per estar a casa.
  • Sr. Marcel: camisa o samarreta de màniga curta, pantaló curt de cotó i calçotets. Sabatilles obertes per estar a casa.

Ordre a l'armari

L’objectiu d’aquesta activitat és practicar el procés d’ordenar un armari.

L’activitat consisteix a ordenar la roba de l’armari de casa seguint les indicacions del material. Podeu fer una fotografia de l’armari abans i després per comparar-ne el resultat.

L’activitat és de resposta oberta, però s’hauran de seguir les recomanacions següents:

  • Posar la roba interior en calaixos: calces, calçotets, samarretes, mitjons…
  • Posar totes les samarretes en lleixes. Si no es pot, es poden emmagatzemar en calaixos.
  • Penjar els pantalons, les camises, les faldilles, les jaquetes i els vestits de forma agrupada.
  • Buscar un espai per a les sabates. Poden estar en sabaters o en caixes individuals etiquetades o amb fotografia. Cal posar-los en espais baixos i de fàcil accés.
  • Reservar espais específics o adients per guardar-hi peces petites i complements (cinturons, corbates, fulards, barrets, bufandes…).

Reciclat de roba

L’objectiu d’aquesta activitat és practicar el procés de reciclat de roba.

L’activitat consisteix a donar una altra vida a una peça de roba, com ara una samarreta de cotó, mitjançant diferents trucs i idees. Cerqueu 5 propostes i feu una relació de les possibles opcions.

L’activitat és de resposta oberta, però a tall d’exemple s’adjunten les següents propostes:

  • Tenyir la samarreta d’un altre color.
  • Convertir la samarreta en una diadema per al cap.
  • Tallar una bossa per emmagatzemar-hi sabates.
  • Cosir una funda de coixí.
  • Convertir la samarreta en polseres.

Costura a mà

L’objectiu d’aquesta activitat és practicar la reparació de roba a mà.

L’activitat consisteix a substituir els botons d’una peça de roba que tingueu a casa: una camisa, una faldilla, una jaqueta o uns pantalons. Trieu un joc de botons que us agradin per actualitzar la peça. Descosiu els botons i cosiu els nous sobre la peça triada. Seguiu els passos que teniu indicats al material.

L’activitat és d’elaboració individual; per cosir un botó s’hauran de seguir els següents passos:

  1. Passar el fil per l’agulla. Perquè no es perdi el fil és important fer un nus al final.
  2. Col·locar el botó al lloc de la roba on s’ha de cosir. Si es tracta de tornar a cosir un botó que ha caigut, normalment es col·loca sobre la marca on estava cosit.
  3. Fer la puntada pel lloc on estarà el botó, des de la part del darrere.
  4. Passar un dels forats del botó pel fill i l’agulla fins al final.
  5. Fer puntades de forma alternativa pels diferents forats intentant que quedin al més juntes possible.
  6. Acabar de cosir per la part de darrere passant el fil per l’interior de la roba.
  7. Cordar i tallar el fil que sobra.

Anar a la pàgina anterior:
Manteniment i ordre de la roba
Anar a la pàgina següent:
Exercicis d'autoavaluació