Resultats d'aprenentatge
En finalitzar aquesta unitat, l’alumne/a:
1. Organitza l’actuació d’alimentació del pla de treball al domicili de persones en situació de dependència, interpretant les directrius establertes.
- Identifica les característiques de l’usuari o unitat de convivència assignada.
- Identifica les tasques de gestió de l’alimentació que es farà al domicili.
- Seqüencia les tasques de gestió de l’alimentació diàries que s’han de fer al domicili.
- Analitza les necessitats i demandes gestió de l’alimentació que s’han de cobrir al domicili.
- Respecta les característiques culturals pròpies de la unitat de convivència.
- Seqüencia estratègies que afavoreixin la implicació de l’usuari i/o els cuidadors principals.
- Valora la importància d’ajustar la seqüència de l’execució d’activitats gestió de l’alimentació, a fi de rendibilitzar temps i esforços.
2. Selecciona aliments del menú relacionant les seves característiques i proporcions amb les prescripcions establertes.
- Analitza els conceptes bàsics relacionats amb l’alimentació i la nutrició.
- Classifica els aliments en funció de les seves característiques.
- Identifica les característiques d’una dieta saludable, així com els tipus d’aliments que ha d’incloure.
- Identifica les racions i mesures casolanes.
- Analitza l’etiquetatge nutricional d’aliments envasats.
- Selecciona els aliments que han de formar part de la ingesta diària, tenint en compte les prescripcions establertes.
- Valora la importància d’una dieta saludable.
- Elabora estratègies que afavoreixin la implicació de l’usuari i/o els cuidadors principals.
- Es responsabilitza de la selecció adequada dels aliments en la dieta proposada.
3. Elabora aliments relacionant el procés de preparació amb tècniques bàsiques de cuina.
- Reconeix la necessitat d’aplicar mesures d’higiene, prevenció de riscos i eliminació de productes, en la preparació dels aliments.