Activitats
Piràmide poblacional
L’objectiu d’aquesta activitat és conèixer i saber interpretar l’estructura d’una piràmide poblacional.
Busqueu informació per internet sobre la població de Catalunya a 1 de gener de 2019 i analitzeu la piràmide poblacional.
Identifica:
- En quina franja d’edat hi ha més població?
- D’aquesta franja poblacional, quin sexe és majoritari?
- En quina part de la piràmide hi ha ubicada la franja de més població, a la base, a la part central o a la cúspide?
- Un cop identificada la part de la piràmide on hi ha més població, expliqueu què representa en l’àmbit econòmic actual i què pot suposar en el futur.
Necessitats dels membres d'una llar
L’objectiu d’aquesta activitat és conèixer i diferenciar les necessitats que pot tenir un individu.
Segons la classificació de la població segons edat, penseu quin tipus de necessitat poden tenir, partint que les bàsiques ja les tenen cobertes. Cal tenir present la Piràmide Maslow.
Classificació de la població segons l’edat:
- Nounat: nen o nena menor de 2 anys.
- Infant: nen o nena de 2 a 5 anys.
- Nen/nena: d’edat compresa entre 5 i 12 anys.
- Adolescent: home o dona d’edat compresa entre 12 i 16 anys.
- Jove: home o dona d’edat compresa entre 16 i 25 anys.
- Adult: home o dona d’edat compresa entre 25 i 65 anys.
- Persona gran: home o dona de més de 65 anys.
Piràmide de Maslow
L’objectiu d’aquesta activitat és conèixer l’estructura en forma piràmide de Maslow quant a les necessitats que presenta l’home al llarg de la seva vida.
Busqueu informació sobre la piràmide de Maslow i el seu ordre de necessitats:
- Fisiològiques
- Seguretat
- Amor/pertinença
- Reconeixement
- Autorealització
A partir d’aquí, reflexioneu sobre les necessitats i responeu a les següents preguntes:
- Expliqueu en quin moment o etapa us trobeu.
- Segons l’experiència que teniu a la vida i el que heu anat aconseguint, creieu que aquest ordre instaurat per Maslow s’ajusta a les vostres necessitats o hi faríeu algun canvi?
Justifiqueu les respostes.
Cuidador familiar
L’objectiu d’aquesta activitat és conèixer la importància que té que el cuidador no professional o familiar estigui ben format per desenvolupar de la millor manera possible aquesta tasca i evitar que caigui en la síndrome del cuidador cremat o burn out.
Imagineu que heu de fer de cuidador o cuidadora d’un familiar molt proper, tasca que fins ara no havíeu portat mai a la pràctica. Decidiu que un primer pas és formar-se i capacitar-se en diferents aspectes per atendre millor les necessitats del vostre familiar.
Feu una llista dels temes o aspectes que us preocupen i que us agradaria aprendre per poder buscar cursos o monogràfics relacionats.
La dona com a cuidadora principal
L’objectiu d’aquesta activitats és conèixer el paper dels cuidadors no professionals i què implica la tasca que fan.
Reflexioneu sobre el paper de la dona com a cuidadora principal i penseu quines mesures o polítiques es podrien implantar per arribar a una equitat i repartiment de les tasques.