Resultats d'aprenentatge

En finalitzar aquesta unitat, l’alumne/a:

1. Elabora i organitza la documentació administrativa, relacionant-la amb les transaccions comercials de l’empresa.

  • Identifica els elements dels contractes mercantils de compravenda, serveis, assegurances, arrendaments i altres, dins l’àmbit empresarial.
  • Estableix els fluxos de documentació administrativa.
  • Identifica i emplena els documents relatius a la compravenda en l’empresa, reconeixent els requisits formals que han de reunir, tant en format convencional com electrònic.
  • Supervisa els càlculs per emplenar la documentació comercial.
  • Reconeix els processos d’expedició i lliurament de mercaderies, així com la documentació administrativa associada.
  • Verifica que la documentació comercial, rebuda i emesa, compleix la legislació vigent i els procediments interns d’una empresa.
  • Identifica els paràmetres i la informació que han de ser registrats en les operacions de compravenda.
  • Recepciona i/o complimenta, en llengua anglesa, la documentació comercial habitual.
  • Valora la necessitat d’aplicar els sistemes de protecció i salvaguarda de la informació, així com criteris de qualitat en el procés administratiu.
  • Gestiona la documentació, manifestant rigor i precisió.
  • Utilitza aplicacions informàtiques específiques.

2. Determina els tràmits de la gestió de cobraments i pagaments, analitzant la documentació associada i el seu flux dins de la empresa.

  • Diferencia els fluxos d’entrada i sortida de tresoreria, valorant els procediments d’autorització dels pagaments i de gestió dels cobraments.
  • Identifica els mitjans de pagament i cobrament habituals en l’empresa, així com els seus documents justificatius, diferenciant pagament al comptat i pagament ajornat.
  • Compara les formes de finançament comercial més habituals.
  • Aplica les lleis financeres de capitalització simple o composta en funció del tipus d’operacions.
  • Calcula la liquidació d’efectes comercials en operacions de descompte.
  • Calcula les comissions i despeses de determinats productes i serveis bancaris bàsics relacionats amb l’ajornament del pagament i del cobrament, tant en l’àmbit nacional com internacional.
  • Interpreta i tramita documents financers bàsics en anglès que s’utilitzen en pagaments i cobraments.
  • Utilitza aplicacions informàtiques específiques.

3. Efectua la gestió i el control de la tresoreria, utilitzant aplicacions informàtiques.

  • Estableix la funció i els mètodes de control de la tresoreria en l’empresa.
  • Emplena els diferents llibres i registres de tresoreria.
  • Executa les operacions del procés d’arqueig i quadrament de la caixa i detecta les desviacions.
  • Acara la informació dels extractes bancaris amb el llibre de registre del banc.
  • Descriu les utilitats d’un calendari de venciments en termes de previsió financera.
  • Relaciona el servei de tresoreria i la resta de departaments amb empreses i entitats externes.
  • Valora la utilització de mitjans en línia, administració electrònica i altres substitutius de la presentació física dels documents.
  • Efectua els procediments d’acord amb els principis de responsabilitat, seguretat i confidencialitat de la informació.
  • Utilitza el full de càlcul i altres eines informàtiques per a la gestió de tresoreria.
  • Identifica el procediment per gestionar la presentació de documents de cobrament i pagament davant de les administracions públiques.
Anar a la pàgina anterior:
Resum
Anar a la pàgina següent:
Referències