Activitats

Tipus de llums

L’objectiu d’aquesta activitat és diferenciar els tipus de llums.

Expliqueu les diferències entre una llum incandescent i una fluorescent.

La primera genera la llum a partir de l’escalfament d’un filament. La seva duració és limitada i la majoria de la seva energia és dissipa en forma de calor. Tenen una T de color de 2.000 K a 3.000 K i donen una dominant groguenca, ataronjada. Els fluorescents creen la seva llum sense calor. Tenen un rendiment superior a les incandescents. Són llums fredes amb unes T de color molt àmplies, que van dels 3.000 K als 7.000 K.

Aplicació de les llums (I)

L’objectiu d’aquesta activitat és identificar quins tipus de llums s’han d’utilitzar en cada situació.

Si haguéssiu de rodar una escena exterior amb llum natural, però necessitéssiu un focus de llum artificial, quin tipus faríeu servir? Raoneu la vostra resposta.

Un HMI. Són focus potents i versàtils molt útils per fer fotos amb llum natural ja que tenen una temperatura de color equilibrada a llum dia.

Aplicació de les llums (II)

L’objectiu d’aquesta activitat és identificar quins tipus de llums s’han d’utilitzar en cada situació.

Observeu aquesta fotografia i digueu si està feta amb llum càlida o freda i per què creieu que l’autor/a ha fet servir aquestes tonalitats.

Figura Microscopi
font:PxHere

És una llum freda perquè presenta uns colors blavosos. Aquest tipus de dominant es fa servir per transmetre una sensació de fredor, romàntica o tecnològica.

Aplicació de llums virtuals (I)

L’objectiu d’aquesta activitat és identificar quins tipus de llums virtuals s’han d’utilitzar en cada situació.

En un projecte 3D, si voleu imitar la llum d’una bombeta com la de la imatge, quina llum faríeu servir i quins paràmetres es poden manipular? Raoneu la vostra resposta.

Figura Exemple llum de bombeta domèstica
Font: Pixabay

La llum puntual. És la llum que irradia en totes direccions com una bombeta. Es fa servir quan es vol imitar una llum omnidireccional, com bombetes, espelmes… Es poden variar els paràmetres de color, intensitat o tipus de reflex, especular o difús.

Aplicació de llums virtuals (II)

L’objectiu d’aquesta activitat és identificar quins tipus de llums virtuals s’han d’utilitzar en cada situació.

Si volguéssiu crear una imatge subexposada, fosca, en 3D, com ho faríeu?

Hauríem de:

  • Fer ús de focus molt direccionals.
  • Desactivar les llums ambientals.
  • Fer ús d’ombres molt fosques.
  • Col·locar paràmetres a les llums d’atenuació ràpida.

Anar a la pàgina anterior:
Llums reals i llums virtuals
Anar a la pàgina següent:
Exercicis d'autoavaluació