Activitats
Conceptes generals de les textures procedimentals
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar les diferents propietats de les textures generades de manera procedimental.
Responeu les següents preguntes:
- Què significa el terme procedimental i quina relació té amb el camp de desenvolupament de textures 2D i 3D?
- Quina diferència hi ha entre l’obtenció d’una textura generada procedimentalment i una altra basada en una imatge fotogràfica?
Textures procedimentals: avantatges
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar els avantatges de l’ús de textures procedimentals.
Responeu les següents preguntes:
- Què significa que les textures procedimentals represent un cost de memòria ínfim en relació amb les textures basades en mapes de bits?
- Què vol dir que les textures procedimentals són de resolució infinita?
- Què implica que les textures procedimentals siguin editables?
Textures procedimentals: desavantatges
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar els desavantatges de l’ús de textures procedimentals.
Responeu les següents preguntes:
- Quina relació té la “impredictibilitat” en la generació de textures procedimentals i per què pot representar un desavantatge?
- Per què resulta difícil simular textures reals a través de l’ús de textures procedimentals?
Textures procedimentals 2D i 3D
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar les diferències entre les textures procedimentals 2D i 3D.
Quines és la diferència més rellevant entre les textures procedimentals 2D i 3D?
Textures procedimentals 2D i 3D i l'entorn real
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar possibles paral·lelismes visuals dels patrons visuals generats per les diferents textures de base procedimental amb les superfícies d’objectes de l’entorn real.
- Cerca fotografies de textures d’objectes del món real. Utilitza cercadors d’imatges com el que us proporcionen els cercadors de propòsit general (Google, Bing) o específics (Pinterest, Flickr, Instagram…).
- Establiu, en primer lloc, quines serien les textures procedimentals 2D i 3D d’Autodesk Maya que podrien simular millor cadascuna de les imatges fotogràfiques seleccionades.
- Considereu modificar els valors dels atributs de la textura seleccionada perquè el patró visual resultant s’apropi a l’aparença de la textura de la imatge fotogràfica.
- Plantegeu, si escau, la necessitat de combinar o barrejar diferents textures procedimentals, així com el grau de barreja necessari de cadascuna d’elles per aconseguir la màxima versemblança amb la textura real.
L'editor HyperShade d'Autodesk Maya
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar els elements bàsics de l’editor HyperShade d’Autodesk Maya.
Responeu les següents preguntes:
- Què és el panell de navegació?
- Què és el panell de visualització?
- Què és el panell de l’àrea de treball?
- Què és el panell de propietats?
- Què és la pestanya de creació de nodes?
- Què és el panell de contenidors?