Activitats

Animació de les textures

L’objectiu d’aquesta activitat és revisar tècniques d’animació de textures.

Responeu les següents preguntes:

  1. Com es col·loca animació 2D en una textura?
  2. Quin paràmetre podem animar a les textures procedimentals?
  3. Què es pot fer per projectar una seqüència de vídeo?

  1. Es genera una seqüència d’imatges, s’enumera i es desa dins de l’ordinador; després cal indicar a la superfície el camí que ha de seguir per trobar-les.
  2. Es poden animar molts, però el paràmetre Time és el que pot animar la deformació.
  3. S’extreuen els fotogrames del vídeo i se seqüencien, i després es fa servir per posar textura a la pantalla on es projecti.

Nomenclatura

L’objectiu d’aquesta activitat és aprendre nomenclatura d’arxius.

Responeu a les següents preguntes:

  1. Quina finalitat té la nomenclatura?
  2. Com s’anomenaran les textures?

  1. L’organització dels recursos virtuals perquè siguin d’accés fàcil per als usuaris en el mínim temps.
  2. De forma altament descriptiva i sintètica, afegint un aclaridor al final per saber a quin canal del material es pot connectar.

Creació de multimaterial

L’objectiu d’aquesta activitat és revisar l’ús de multimaterial.

Expliqueu un sistema de selecció per crear multimaterial.

Els sistemes poden ser per selecció directa de cares, es poden utilitzar sets de cares per assignar materials, o també identificació per materials, qualsevol mètode és correcte.

Materials específics segons motors de renderització

L’objectiu d’aquesta activitat és aprendre a treballar amb motors de renderització diferents.

Responeu les següents preguntes:

  1. Quins grups diferencien els materials?
  2. Com farem servir la distribució subsuperficial en entorns de temps real?
  3. Quina freqüència tenen els motors de temps real?

  1. Els que tenen lluentor metàl·lica i els que no.
  2. A causa de la complexitat de càlculs no es pot utilitzar.
  3. Al voltant de 60 fotogrames per segon.

Aplicació de normals en el canal de relleu específic per a videojocs segons programari

L’objectiu d’aquesta activitat és aprendre la base del mapa de normals.

Com reconeixem una mapa de normals i com funciona?

Un mapa de normals és una imatge que mitjançant tonalitats de color barrejades us indicarà en quina direcció tombarà la llum quan trobi 1 px de color verd, vermell o blau.

Anar a la pàgina anterior:
Texturització i animació
Anar a la pàgina següent:
Exercicis d'autoavaluació