Activitats
Conceptes generals de la creació dels mapes UV
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar la importància de l’inici del procés de creació dels mapes UV.
Responeu les següents preguntes:
- A partir de què s’elabora un mapa UV?
- Què s’ha de tenir en compte a l’hora d’elaborar un mapa UV?
Eines de treball
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar les diferències entre les eines de què disposa Autodesk Maya per treballar amb la part de creació de mapes UV.
Responeu les següents preguntes:
- Què és el menú UV Editor?
- Quines són principalment les eines per tallar?
- Quines són principalment les eines per cosir?
- Quina és l’eina més comuna per fer un desplegament?
- Què és un UV Set i per a què serveix l’editor UV Set Editor?
Procés de creació dels mapes UV
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar les característiques més importants del procés de creació dels mapes UV.
Responeu les següents preguntes:
- Quins punts s’han de seguir a l’hora de fer el desplegament per a les diferents parts d’un personatge?
- Quina és la part més complexa i per què?
- Quina projecció inicial es fa servir per fer el desplegament dels ulls i per què?
- Vegeu la representació visual 3D de la imatge quadriculada de guia o checker map del següent model d’un personatge (figura) i determineu si és correcta, tot raonant la resposta.
Optimització dels mapes UV
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar les parts d’un atles de personatge i la seva distribució.
Vegeu el següent mapa UV del model d’un personatge (figura) i identifiqueu les seves parts.
Exportació dels mapes UV
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar les opcions de què disposa el programa Autodesk Maya a l’hora de desar la informació dels mapes UV.
Responeu les següents preguntes:
- Per a què serveix l’eina UV Snapshot?
- Quins formats d’imatge són els més freqüents?