Activitats
Parametrització bidimensional d'objectes 3D
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar el procés o mètode per representar objectes 3D en un pla bidimensional 2D.
Responeu les següents preguntes:
- Què significa el terme unwrap i què haureu de tenir en compte al model 3D?
- Què són i per a què serveixen les coordenades UV?
Característiques morfològiques dels objectes
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar la importància dels procediments previs a la creació dels mapes UV.
Responeu les següents preguntes:
- Quina funció té un checker map o imatge de patró?
- Per què és important eliminar l’historial constantment?
La fragmentació dels models
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar les característiques que componen un mapa UV.
Responeu les següents preguntes:
- Què són les UV Shells o illes UV i on es col·loquen?
- Què són els seams o costures i per què poden ser un problema?
- Què significa el terme stretching?
Els sistemes de projecció I
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar les diferències entre els diferents tipus de sistemes de projecció.
Responeu les següents preguntes:
- Quants sistemes de projecció hi ha al programa Autodesk Maya? Numereu-los.
- Esmenteu els diferents inconvenients de cadascuna de les projeccions.
Els sistemes de projecció II
L’objectiu d’aquesta activitat és identificar la importància a l’hora d’aplicar una projecció.
Vegeu el següent mapa UV del model d’un personatge (figura) i determineu quina projecció s’ha utilitzat i si és o no adequada.