Exercicis d'autoavaluació

Exercici 1

Seleccioneu els espais de coordenades amb el seu punt d’origen:

NúmPreguntaResposta
1

Origen de l’espai món:

2

Origen de l’espai d’objecte:

3

Origen de l’espai local:

Exercici 2

Si reflectiu un objecte amb un escalat negatiu, podeu tenir problemes?

NúmPregunta
1

En general, no.

2

Només amb la il·luminació.

3

Només amb l’orientació de les cares.

4

Amb la il·luminació i l’orientació de les cares.

5

Sobretot si s’exporta l’animació a un altre programari.

Exercici 3

Marqueu si són vertaderes (V) o falses (F) les opcions següents:

NúmPreguntaVF
1

En general, els fills d’un objecte hereten la seva transformació.

2

L’ordre en què s’apliquen les rotacions és y, x i z.

3

Maya sempre mostra les coordenades de rotació en quaterns.

Exercici 4

Completeu la frase següent:

NúmPregunta
1

Les coordenades de translació, rotació i escala d’un objecte es defineixen respecte a l’, és a dir, l’ del pare si l’objecte està emparentat o respecte a l’ si no ho està.

Exercici 5

Marqueu si són vertaderes (V) o falses (F) les opcions següents:

NúmPreguntaVF
1

És important seleccionar unes unitats de distància adequades al principi d’un projecte.

2

Els radians són una unitat angular equivalent a tres vegades el número pi.

3

Maya fa servir unitats d’escala del sistema internacional, es diuen scalions.

Exercici 6

Marqueu si són vertaderes (V) o falses (F) les opcions següents: És important seleccionar unes unitats de distància adequades perquè…

NúmPreguntaVF
1

resulta més còmode per treballar.

2

té efectes a l’escalat anisotròpic.

3

té efectes a les simulacions físiques.

4

té efectes als quaterns.

5

té efectes a la precisió numèrica.

Exercici 7

Completeu les frases següents:

NúmPregunta
1

Tant la congelació com el reinici de la transformació deixen les coordenades de l’objecte amb els .

2

La congelació i visualment .

3

El reinici i visualment .

Exercici 8

Determineu l’ordre en què faríeu aquestes operacions per tal d’igualar les coordenades de dos objectes:

  • Amb majúscules premudes, seleccionar l’objecte origen.
  • Anar al menú Modify> Match Transformations> Match All.
  • Amb majúscules premudes, seleccionar l’objecte destí.
NúmPreguntaResposta
1

Primer:

2

Segon:

3

Tercer:

Exercici 9

Marqueu si són vertaderes (V) o falses (F) les opcions següents:

NúmPreguntaVF
1

En general una mateixa transformació amb el pivot situat a un punt diferent dona el mateix resultat.

2

Per defecte no es pot animar el punt de pivot durant una animació.

3

Es pot desplaçar el punt de pivot amb la drecera de teclat D.

Exercici 10

Trieu l’opció correcta:

On és recomanable situar el pivot d’una pilota de bàsquet si ha de volar per l’aire i entrar a una cistella?

NúmPregunta
1

A la base

2

Al centre de gravetat

3

A qualsevol punt

Exercici 11

Trieu l’opció correcta:

On és recomanable situar el pivot d’una bola de bitlles si mai ha d’abandonar la superfície de la taula?

NúmPregunta
1

A qualsevol punt

2

A la base

3

Al centre de gravetat

Exercici 12

Seleccioneu l’eina o tècnica més adequada per a cada tasca.

NúmPreguntaResposta
1

Posicionar ous en capses de sis unitats:

2

Girar les agulles d’un rellotge de cinc en cinc minuts:

3

Posar boletes de xocolata a la superfície d’una magdalena.

4

Posicionar dards a una diana:

5

Fer que el públic d’un estadi salti fent l’onada:

Anar a la pàgina anterior:
Activitats
Anar a la pàgina següent:
Índex general