Requisits d’accés

• Tenir 18 anys o més (o complir-los l'any natural en què es formalitza la matrícula).
  • Les persones que tenen entre 16 i 18 anys per poder estudiar a distància han de demanar una autorització a la direcció de l'IOC. Aquesta sol·licitud ha de ser raonada, exposant el màxim de detalls i amb la documentació del centre d'origen i l'EAP corresponent. També es podrà exigir l'assistència a una entrevista personal amb el Departament d'Orientació de l'IOC per comprovar que s'han exhaurit les mesures proposades i que pot ser recomanable la formació a distància.

Sol·licitud d’autorització de matrícula per a l’alumnat de 16 a 18 anys

• Les persones que tenen menys de 16 anys per poder estudiar a distància han de demanar una autorització al Departament d’Ensenyament. En general es prioritzen les mesures que vinculen l'alumne a un centre ordinari i es demana que s'hagin realitzat i esgotat els recursos i mesures educatives que ho promouen. Cal fomentar el desenvolupament psicosocial de l'alumne menor d'edat i els centres ordinaris presencials com a eina facilitadora i necessària per a tal efecte. Un model d'educació a distància no presencial, com l' IOC, hauria de ser l'última mesura d'elecció o considerar-se com a temporal mentre es restableix la situació que provoca desadaptació.