Matriculació

Informació general

1. La matricula de batxillerat a l'IOC és telemàtica i, per tant, és necessari un ordinador amb connexió a Internet.

2. El nombre màxim de blocs que es poden matricular és de sis.

3. Atès que cada bloc semestral requereix de tres a quatre hores setmanals d’estudi, el nombre de blocs que es recomana matricular és el següent:

• 3 blocs si es disposa d'una hora diària per a l'estudi
  • 4 blocs si es disposa d’una hora i mitja
  • 5 blocs si es disposa de dues hores
  • 6 blocs si es disposa de dues hores i mitja

4. Els canvis en la matrícula

Els possibles canvis són els següents:

• Canvi de matèries

Es poden fer canvis de matèries seguint el procediment i els terminis que s'indiquen a l'aula de tutoria.
  • Canvi de centre

Es poden fer canvis de centres de suport seguint el procediment i els terminis que s'indiquen a l'aula de tutoria.

• Canvi de dades a fitxa de dades personals

Les úniques dades que podeu canviar són:
    • Dades per contactar
    • Adreça habitual
    • Contrasenya
    • Dades naixement

les podeu fer directament a la fitxa de dades personals. Qualsevol altre canvi heu de contactar amb el vostre tutor.

Terminis matriculació

Batxillerat

primer semestre

alumnat antic**

alumnat nou* i antic**

del 21 al 28 de juny del 2017

del 7 al 14 de setembre del 2017

Segon semestre
alumnat nou*
del 23 al 30 de novembre del 2017
alumnat antic**
del 17 al 24 de gener del 2018

La matrícula es fa per semestres. En acabar el primer semestre, l'alumnat que vulgui continuar estudiant ha de fer la matrícula del segon semestre.

* Alumnat nou: alumnat que es matricula de batxillerat a l'IOC per primera vegada o que va estar matriculat abans del curs 2008-2009.

** Alumnat antic: alumnat que ha estat matriculat alguna vegada de batxillerat a l'IOC a partir del curs 2008-09.

Preus

Podeu consultar els preus públics i les bonificacions o exempcions sobre l'import de la matrícula en aquest enllaç.

Segons la normativa, per la qual es suprimeixen, es creen i s'actualitzen els imports de diversos preus públics pels ensenyaments, les formacions i els cursos impartits a distància per l'Institut Obert de Catalunya, no es tornen diners en cas de renúncia a la matrícula, total o parcial.

Documentació

Persones que es matriculen per primera vegada.

La documentació que heu de lliurar a la secretaria virtual  s'ha de pujar en format digitalitzat (escanejat).

• Fotocòpia del DNI, el passaport o la targeta de residència.
  • En funció dels estudis previs: fotocòpia compulsada o resguard del títol d'ESO, GES, FP1, tècnic o tècnica de grau mitjà, llibre o certificat d'estudis de BUP, COU o FP2, certificat oficial de les qualificacions del batxillerat (primer i segon, si és el cas).
  • Documentació acreditativa de pagament reduït o gratuïtat.
  • Autorització de matrícula per a l'alumnat de 16 a 18 anys.
  • Altres tipus de documentació.

El lliurament de la documentació digitalitzada és requisit indispensable per poder fer el pagament i, per tant, per completar el procés de matriculació.

Una vegada revisada la documentació digitalitzada aportada, si és correcta, l'alumnat rebrà un correu indicant que ja pot fer el pagament i, si és incorrecta, el motiu de la deficiència.

Recordeu que durant els 2 dies següents a la data final de matrícula, cal presentar obligatòriament en suport paper (original o fotocòpia compulsada), tota la documentació lliurada a la secretaria virtual (presencialment o per correu ordinari certificat) a la seu de l’IOC de Barcelona o al centre col·laborador triat.

S'acceptaran les compulses fetes a la secretaria de la seu central de l'IOC o en els centre de suport de batxillerat; les emeses per l'entitat emissora del document, i les que portin el segell d'una notaria.

Si porteu el document original, heu de portar també una fotocòpia perquè l'IOC faci la compulsa corresponent. En el cas dels certificats de notes, cal donar els originals.

Procediment

Alumnat nou

L’alumnat que es matricula per primera vegada de batxillerat a l’IOC o va estar matriculat abans del curs 2008-2009 ha d’accedir a la secretaria virtual de l'IOC per donar-se d’alta.

Què vol dir alumnat NOU?

Vol dir que no es va matricular de batxillerat a l'IOC entre el 2008 i l'any actual.
Exemples:

1. Si algú va ser alumne de batxillerat el 2007 i no ho ha tornat a ser, serà considerat NOU.
  2. Si el curs passat algú va ser alumne de l'IOC en GES o FP, serà considerat NOU.
  3. Si algú va ser alumne de batxillerat en un semestre posterior a l'any 2008, serà considerat ANTIC

Guia de matrícula per a l'alumnat nou

Alumnat antic

L’alumnat antic ha d’accedir al campus de l’IOC mitjançant el seu nom d’usuari/a i la contrasenya i formalitzar la matrícula.

Guia de matrícula per a l'alumnat antic

Adreça d'informació