Matrícules

Del 3 al 12 de setembre s'obre la matrícula per als cursos de català per a persones menors d'edat residents a l'estranger (CRE) per al quadrimestre setembre 19 - gener 20.

Aquests cursos permetran als joves catalanoparlants residents a l'estranger poder assolir competències lingüístiques similars a les fixades en l'etapa secundària de l'ensenyament obligatori. L'equip docent de l'IOC encarregat del projecte ha dissenyat un model d'aprenentatge en línia basat en la cooperació i amb uns continguts i narrativa enfocats a l'adolescència. Així mateix, els cursos esperen aplegar parlants de tot el domini lingüístic i per això l'equip docent ha tingut especial cura en integrar totes les varietats dialectals a les activitats.

Els cursos tenen una durada quadrimestral: de setembre a gener i de febrer a juny. L'oferta del CRE es va iniciar el febrer passat amb cinquanta alumnes d'arreu del món que van cursar el primer curs com a prova pilot. Cada semestre es va incorporant un curs nou a l'oferta fins a completar un total de 8 cursos. D'aquesta manera, els alumnes que comencen podran completar sense interrupcions l'itinerari formatiu de 4 anys.

En aquest trimestre oferirem el primer curs per a l'alumnat nou i el segon curs per a l'alumnat que va completar el primer curs al juny.

A qui van adreçats aquests cursos?

Els cursos estan adreçats a menors d'edat. L'edat recomanada per a fer el primer curs és entre els 12 i els 14 anys. És imprescindible que l'alumne entengui el català i tingui una mínima familiarització amb la llengua. Els cursos no estan pensats per aprendre català des de zero, sinó que estan pensats per donar una competència lingüística plena a joves que entenen i parlen català amb algun membre de la família, però que no l'estudien.

Matricular-se al CRE

En el cas dels alumnes que van completar el primer curs entre febrer i juny d'enguany, rebran al correu electrònic un missatge de l'IOC per a poder fer la matrícula al segon curs.

En el cas dels alumnes que vulguin començar el primer curs al setembre, hauran de completar el procés d'inscripció a través del nostre web, on també hi podran trobar informació més detallada sobre el CRE.

+informació: Estudis: Català per a joves residents a l'estranger