Notícies

• El cicle s’iniciarà el pròxim 19 de febrer, amb un total de 33 alumnes matriculats.
  • Els estudis, pioners a Catalunya, seran impartits per l’Escola Agrària de Tàrrega en col·laboració amb l’Institut Obert de Catalunya.
  • El nou cicle formatiu permet millorar l’accessibilitat a la formació agrària, arribar a persones que viuen a altres zones del país i atreure talent cap al sector agrícola i ramader.

L’Escola Agrària de Tàrrega del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb l’Institut Obert de Catalunya (IOC), posarà en marxa el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Producció Agropecuària a distància el pròxim 19 de febrer, amb un total de 33 alumnes matriculats.

Aquesta primera convocatòria ha rebut una gran demanda, ja que 76 persones van realitzar la preinscripció als estudis entre el novembre de 2020 i el gener de 2021. Tothom qui que no hagi pogut accedir al cicle formatiu perquè no complia algun requisit d’accés indispensable podrà sol·licitar de nou la preinscripció a principis de maig, moment en què s’obrirà el període de preinscripcions al segon semestre.

El cicle formatiu, pioner a Catalunya, està promogut pel DARP i el Departament d’Educació. La creació d’aquests nous estudis sorgeix de la Comissió de Seguiment de Col·laboració i Coordinació entre la Direcció General d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries del DARP i la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial del Departament d’Educació. La seva finalitat principal és potenciar iniciatives per al desenvolupament de la formació professional inicial de la família agrària.

El perfil dels estudiants

El nou cicle de formació professional a distància permet millorar l’accessibilitat a la formació agrària, arribar a persones que viuen a altres zones del país i atreure talent cap al sector agrícola i ramader.

Un gran nombre d’alumnat prové de zones urbanes, ja que el 64% dels matriculats són de la província de Barcelona. El 18% de les matriculacions han estat formalitzades per alumnes procedents de Lleida; el 9%, de Tarragona, i el 6%, de Girona. El cicle formatiu també ha aconseguit travessar fronteres, ja que el 3% dels estudiants viuen a Andorra. El 79% dels estudiants matriculats són homes i el 21% són dones.

Vegeu la nota de premsa del DARP