Resultats d'aprenentatge

En finalitzar aquesta unitat, l’alumne/a:

1. Planifica la intervenció en inserció laboral identificant les necessitats de les persones a qui va dirigida.

  • Caracteritza les necessitats específiques d’inserció laboral que presenten els diferents col·lectius d’intervenció.
  • Identifica les variables que contribueixen a determinar les competències laborals dels diferents col·lectius i persones usuàries partint de l’anàlisi de l’ocupabilitat.
  • Valora la importància de respectar el dret d’autodeterminació de les persones usuàries.
  • Analitza la informació rebuda sense jutjar ni avaluar la persona.
  • Defineix les principals fases i elements del procés de planificació de projectes d’inserció sociolaboral.
  • Determina itineraris d’inserció sociolaboral.
  • Incorpora la perspectiva de gènere en la recerca i orientació dels llocs de treball.
  • Identifica els documents i instruments de planificació característics de la inserció laboral.
  • Descriu estratègies pròpies de la intervenció que garanteixen una implicació més gran de les persones usuàries i l’entorn en la recerca activa d’ocupació.
  • Valora la importància de col·laborar amb l’equip interdisciplinari en l’anàlisi de l’ajustament entre les persones usuàries i el lloc de treball.
  • Reflexiona sobre els límits de la relació entre l’usuari i el professional per trobar la distància òptima.

2. Aplica tècniques d’entrenament en habilitats sociolaborals relacionant les necessitats de les persones usuàries amb l’entorn laboral.

  • Selecciona tècniques de promoció de l’autonomia personal en l’entorn laboral.
  • Elabora activitats per al desenvolupament d’habilitats adreçades a la recerca activa de feina.
  • Incorpora l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació en la recerca de feina.
  • Aplica tècniques per millorar les habilitats socials de les persones usuàries en l’entorn laboral.
  • Selecciona estratègies que afavoreixin a la persona usuària l’establiment d’un bon clima laboral i evitin les situacions de crisi.
  • Estructura les tasques i funcions pròpies del lloc de treball de la persona usuària.
  • Seqüencia les activitats que afavoreixin el desenvolupament de l’activitat laboral de forma independent.
  • Estableix les mesures que assegurin el compliment de les normes de seguretat i higiene durant la jornada laboral.
  • Valora la importància de la implicació de la persona usuària i la seva família en el procés d’inserció sociolaboral.

3. Fa el seguiment dels processos d’inserció sociolaboral justificant la selecció de les estratègies, tècniques i instruments d’avaluació.

  • Identifica els indicadors que determinen l’èxit o el fracàs del projecte d’inserció.
  • Descriu tècniques de recollida d’informació per valorar el procés d’adaptació de la persona usuària al lloc de treball.
  • Elabora instruments de valoració i observació del manteniment d’aprenentatges adquirits.
  • Descriu procediments de mesura de la satisfacció i adaptació de les persones implicades en el procés d’inserció laboral.
  • Valora la importància de mantenir els canals de comunicació entre tots els elements implicats en el procés d’inserció sociolaboral.
  • Descriu el protocol de coordinació amb l’equip interdisciplinari durant la fase de seguiment.
  • Elabora informes i memòries finals sobre el projecte d’inserció laboral.
  • Registra i organitza els resultats de l’avaluació del procés d’inserció sociolaboral.
  • Cerca la qualitat en l’activitat professional proposant accions per millorar el servei d’inserció sociolaboral.
Anar a la pàgina anterior:
Introducció
Anar a la pàgina següent:
Referències