Introducció

En aquesta unitat ens centrarem en la planificació de projectes d’inserció sociolaboral. Per començar veurem els factors que afavoreixen o dificulten que una persona pugui accedir i mantenir-se en el mercat laboral, a continuació farem una aproximació als principals col·lectius amb què es treballa en la inserció sociolaboral, així com a la planificació i avaluació de projectes d’inserció que es porten a terme des de les entitats d’inserció sociolaboral.

La primera lliçó, “El procés d’inserció basat en la millora de l’ocupabilitat”, ens permetrà conèixer la importància de l’ocupabilitat i els factors que la condicionen.

Analitzarem també el model ISFOL per a la classificació de les competències i iniciarem el recorregut pels projectes d’inserció sociolaboral fent-ne una conceptualització i definint-ne els objectius.

A la segona lliçó, “Caracterització dels col·lectius de la inserció sociolaboral” ens aproximarem als diferents col·lectius de la inserció sociolaboral i a les necessitats que s’han d’atendre des dels projectes de l’àmbit de la inserció sociolaboral.

A la tercera lliçó, “Projectes d’inserció sociolaboral”, farem un recorregut al voltant dels elements bàsics d’un projecte de l’àmbit de la inserció sociolaboral i, a continuació, desgranarem els dos principals eixos en què se centren aquests projectes: la col·laboració amb les empreses i l’acompanyament a les persones en el seu procés d’inserció sociolaboral.

Per finalitzar, la quarta lliçó, “Avaluació dels projectes d’inserció”, ens donarà una àmplia visió i ens aportarà una valuosa informació sobre els tipus d’avaluació, les fases, els agents implicats, els àmbits, la temporalització i els factors i els indicadors que cal emprar per poder fer una bona avaluació que permeti ajustar, adaptar o inclús reformular els projectes d’inserció sociolaboral.

Amb aquest petit tast de continguts ja estem en condicions de començar el recorregut. Recordeu que, per assolir els objectius d’aquesta unitat, cal que feu els exercicis d’autoavaluació i les activitats proposades. Som-hi, doncs!

Anar a la pàgina següent:
Resultats d'aprenentatge