Exercicis d'autoavaluació

Exercici 1

Marqueu si són vertaderes (V) o falses (F) les opcions.

Quan un infant té una conducta que mereix la vostra desaprovació què heu de tenir en compte amb relació a la veu i la mirada?

NúmPreguntaVF
1

No l’escridassis. Això no servirà perquè l’infant es porti bé; al contrari, és probable que ell també aprengui a cridar i encara serà pitjor.

2

Si ell et crida, li crides tu també dient que no vols que et parli d’aquesta manera.

3

Ajup-te fins a la seva alçada, de manera que el miris directament a la cara quan parlis.

4

Mantingues la teva mirada fixa en els seus ulls, per sota dels seus ulls.

5

Demana-li que t’escolti i que et miri a la cara.

6

Demana-li que t’escolti però sense que et miri a la cara.

Exercici 2

Marqueu si són vertaderes (V) o falses (F) les opcions.

Com hauríeu de procedir per indicar que un infant petit no ha actuat correctament?

NúmPreguntaVF
1

Si és un infant petit que pica de peus o et vol picar, agafant-lo amb fermesa dels braços (però sense fer-li mal).

2

Baixant el to de veu (fes-la més greu), però enraonant poc a poc i sense cridar.

3

Parlant en un to ferm i autoritari, demostrant que s’està enfadat, però amb un to indicant que s’està disposat a negociar.

4

Parlant en un to ferm i autoritari. No ha de ser un to enfadat, ni amenaçador, ni de menyspreu. Tampoc ha de ser un to de negociació. Ha de comunicar que s’està enutjat i disgustat.

5

Dient-li amb paraules clares i entenedores què és el que està malament i el que no voleu que faci.

6

Deixa-li ben clar que és un dolent i que no us agrada el seu mal comportament.

Exercici 3

Trieu l’opció incorrecta.

Per mostrar aprovació davant una conducta de l’infant, l’educador…

NúmPregunta
1

ha de felicitar i elogiar els bons comportaments.

2

ha de parlar amb veu d’aprovació fent servir un to agut, fins i tot emocionat, que transmeti la satisfacció que sent.

3

ha d’acaronar el cap de l’infant; si li posa una mà a l’espatlla també tindrà un sentit positiu.

4

ha de mirar-lo a la cara mentre manté la mirada per sobre dels ulls de l’infant demostrant interès.

Exercici 4

Marqueu si són vertaderes (V) o falses (F) les opcions.

Respecte als infants de 3 a 6 anys:

NúmPreguntaVF
1

Els infants de 3 a 6 anys s’adonen del que fan malament els seus companys.

2

L’ infant de 5 anys encara no sap decidir per ell mateix el que vol; és l’adult qui ha de triar per ell i l’ha de convèncer amb un missatge engrescador.

3

Els infants de 4 i 5 anys encara no poden enfrontar-se a eleccions senzilles.

4

Els infants de 4-5 anys necessiten que se’ls expliquin les normes.

5

Els infants entre 4 i 5 anys ja poden distingir amb claredat entre meu i teu.

6

Els infants de 4 i 5 anys són capaços de prestar atenció a un altre nen i acceptar opinions diferents a la seva.

Exercici 5

Marqueu si són vertaderes (V) o falses (F) les opcions.

Amb relació a l’establiment d’uns límits clars per ajudar a resoldre conflictes…

NúmPreguntaVF
1

cal fermesa: un “no” és un “no”.

2

cal estar a sobre dels infants perquè no es frustrin si alguna cosa no la fan bé.

3

cal que l’adult no imposi les normes; és millor raonar-les i escoltar també el punt de vista dels infants.

4

cal que l’adult no faci valer la seva autoritat.

5

no cal renyar l’infant davant de la resta de companys.

6

cal flexibilitat: les normes també poden ser flexibles.

Exercici 6

Trieu l’opció incorrecta.

En els jocs s’han de respectar unes normes bàsiques:

NúmPregunta
1

S’ha de fer un bon ús de les joguines. Després de jugar, s’han de classificar i desar.

2

No es pot molestar els companys i s’ha de fer un bon ús de les joguines.

3

S’ha de respectar els companys i les joguines.

4

No es poden fer coses que molestin els companys. S’ha de fer un bon ús de les joguines i materials. Les joguines, després de jugar, s’han de recollir i desar al seu lloc.

Anar a la pàgina anterior:
Activitats
Anar a la pàgina següent:
L'avaluació de les activitats lúdiques