Informació General

Què és?

L'IOC Idiomes és l'oferta educativa de les Escoles Oficials d'Idiomes d'anglès no presencial en la modalitat online, integrada a l'Institut Obert de Catalunya per tal de facilitar l'extensió de l'oferta per tot el territori i garantir la qualitat dels ensenyaments.

L'IOC Idiomes assegura la formació del seu alumnat amb l'objectiu que aquest assoleixi progressivament el nivell Bàsic i Intermedi i de les Escoles Oficials d'Idiomes i organitza els exàmens per a l'obtenció de les certificacions oficials corresponents. A partir de setembre de 2014 es comencen a implantar els mòduls de nivell Avançat.

Finalitat

La finalitat d'aquests ensenyaments d'idiomes és capacitar l'alumnat en l'ús efectiu de la llengua com a vehicle de comunicació general fora de les etapes obligatòries del sistema educatiu.

Aquests ensenyaments d'idiomes també volen fomentar el plurilingüisme en la societat catalana, prioritzant les necessitats dels ciutadans i les ciutadanes en la seva vida adulta, tant pel que fa a l'adquisició o perfeccionament del coneixement d'idiomes com a la certificació dels seus nivells de competència en l'ús d'aquests idiomes.

L'assoliment d'aquestes finalitats comporta:

• Adquirir les habilitats bàsiques receptives i productives, tant del llenguatge oral com de l'escrit.
  • Desenvolupar estratègies comunicatives en diferents àrees de comunicació.
  • Desenvolupar estratègies per a l'aprenentatge autònom i continu de llengües, que puguin facilitar l'ús de l'idioma en l'exercici d'activitats professionals i en altres àmbits de la cultura o d'interès personal.
  • Desenvolupar actituds positives envers la diversitat lingüística i el pluralisme cultural del món actual.